Strauss Zelnick, szef Take-Two, o przyszłości swojej firmy, serii GTA i rozczarowaniu Stadią

Strauss Zelnick, szef Take-Two, o przyszłości swojej firmy, serii GTA i rozczarowaniu Stadią01.06.2020 12:01
Bartosz Witoszka

Ciągła popularność GTA V nie przeszkodzi w premierze "szóstki", a obietnice co do platformy streamingowej Google były nazbyt przesadzone.

Jeśli interesujecie się światem biznesu i robieniem wielkich pieniędzy, to na pewno obserwowaliście doniesienia z zeszłotygodniowej konferencji Bernstein Strategic Decisions, w której bierze udział wielu znakomitych finansistów i szefów dużych firm. Wśród zaproszonych gości znalazł się również Strauss Zelnick, dyrektor generalny Take-Two, jednego z największych firm zajmującej się tworzeniem i wydawaniem gier wideo.

Firma pochwaliła się niedawno wynikami finansowymi za mijający rok fiskalny, więc w wywiadzie z Zelnickiem nie usłyszeliśmy za wiele nowych informacji dotyczących kondycji Take-Two i jego dalszych planów (o tym przeczytacie w omówieniu raportu z zeszłego tygodnia). Mimo to zostało poruszonych kilka ciekawych rzeczy, a jedną z nich był sukces GTA V i GTA Online.

7-letnia gra rozeszła się łącznie w 130 milionach egzemplarzy na wszystkich platformach, dlatego pojawiły się pytania o to, czy skoro tytuł ciągle cieszy się taką popularnością, to czy faktycznie opłaca się inwestować w wypuszczenie kolejnej odsłony serii. Jak się łatwo domyślić, Zelnick nie mógł wprost omówić planów dotyczących wydania GTA VI, ale odniósł to do darmowego NBA 2K Online wydanego tylko na chińskim rynku.

W pewnym momencie konieczne było odświeżenie gry (całość działa na starym silniku), dlatego zdecydowano się na wypuszczenie NBA 2K Online 2. Zdaniem Zelnicka, "dwójka" odniosła zakładany sukces, a "jedynka" ciągle cieszyła się dużą popularnością (dziś obie gry mają łącznie około 49 milionów użytkowników) i czegoś podobnego spodziewa się w przypadku serii GTA. Dyrektor dodaje również, że jeśli jakaś firma zbyt długo będzie opierała się na tworzeniu powtarzalnych rzeczy, to w dłuższej perspektywie czasu będzie to dla niej złe, co nie jest rzecz jasna czymś nadzwyczaj błyskotliwym, ale dobrze pokazuje, że Take-Two nie zamierza osiadać na laurach, co jest oczywiście dobre.

NBA 2K Online 2 Official Trailer

Być może mają w tym pomóc aż 93 nowe gry, które wydawca chce wypuścić w ciągu najbliższych pięciu lat, jednak po publikacji tej informacji pojawiły się głosy, że Take-Two zacznie stawiać ilość ponad jakość. Zelnick oczywiście rozwiał te obawy, podkreślając, że część tych gier to tytuły darmowe, skierowane na rynek mobilny i wskazuje to raczej na ogólną tendencję w tej branży. Rdzeniem głównych oddziałów wydawcy ma być dalej wydawania kilka dużych gier rocznie, a to, że oprócz tego pojawią się mniejsze produkcje pokazuje, w jak dobrej kondycji finansowej jest firma. Dodaje Zenick (via GamesIndustry.biz), który na konferencji odniósł się również do Stadii, czyli platformy streamingowej Google. Swoją premierą miała ona w listopadzie zeszłego roku i nie podbiła świata, a osoby testujące granie w chmurze od jednej z największej korporacji technologicznej na świecie narzekały m.in. na model, w jakim były dystrybuowane gry.

Jak zauważył GameSpot, zdaniem szefa Take-Two obietnice względem Stadii były wyolbrzymione w stosunku do tego, co ostatecznie trafiło do graczy, a rozwój platformy jest zbyt powolny, choć zaznacza jednocześnie, że sama koncepcja bardzo mu się podoba i na pewno będzie wspierał platformę Google’a i inne tego typu projekty swoimi grami w przyszłości. Przypomnijmy, że na start Stadii Take-Two udostępniło trzy swoje tytuły – Borderlands 3, Red Dead Redemption 2 i NBA 2K20.

Bartek Witoszka

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.