Sprzedaż Switcha trochę zwolniła

Sprzedaż Switcha trochę zwolniła31.07.2018 12:21
Adam Piechota

Ale na horyzoncie dwie najbardziej dochodowe serie Nintendo, więc to cisza przed burzą.

Szybciutko, do konkretów, bo mam ich dzisiaj całkiem sporo. Nintendo standardowo podsumowuje kolejny kwartał. Od dziś mówimy o 19,67 milionów dowiezionych do sklepów egzemplarzy nowej konsolki. Oznacza to zauważalne zwolnienie sprzedaży - od kwietnia rozesłano „zaledwie” niecałe dwa miliony Switchów, co w porównaniu z przekroczonymi trzema milionami PlayStation 4 w analogicznym okresie wypada nieco skromnie. Ale też nie jesteśmy ślepi - pierwsza połowa roku na platformie Nintendo była co najwyżej „taka sobie”. Znaczy wypełniona świetnymi remasterami i mniejszymi premierami dla określonych nisz (Octopath Traveler, Mario Tennis Aces), lecz pozbawiona hitów na miarę Super Mario Odyssey, Breath of the Wild czy nawet Splatoon 2. W tym roku najsilniejsze uderzenie - bliskie siebie premiery Pokemon Let’s Go oraz Super Smash Bros. Ultimate, które łącznie przekroczą zapewne próg 20 milionów sprzedanych egzemplarzy (tak obstawiam) - przygotowane jest na sezon świąteczny.

Są też wyniki wewnętrznych produkcji wielkiego N, przedstawiają się tak:

To ich stan z końca czerwca. Podium nie zaskakuje nas już od dawna. Splatoon, który zbliża się do niesamowitego wyniku siedmiu milionów, to rzecz dość oczywista, gdy zna się skalę marki na rynku azjatyckim (a przecież i u nas narzekać jakoś wyjątkowo nie może). Wspaniale, że ARMS idzie powoli do przodu, bo to oznacza, że doczeka się (prędzej czy później) kontynuacji. Niespodzianką jest dla mnie nagła popularność odkurzonego Donkey Konga, choć to znakomita produkcja i absolutnie na to zasługiwała jeszcze w czasach Wii U. Uzależnionych od sieciowych turniejów w tenisa ucieszy również znośny wynik Aces. Tylko to nieszczęsne 1-2-Switch wymieniłbym na Bayonettę.

Super Smash Bros. Ultimate - E3 2018 - Nintendo Switch

To nie wszystko. W samym czerwcu do sklepów trafiło 1,26 miliona pudełek z NES Classic Edition, który w końcu wrócił do normalnej sprzedaży. A 1,39 miliona osiągnęły łącznie oba zestawy Nintendo Labo (które, przypominam, niebawem składać się będą z trzech Kitów, bo w zeszłym tygodniu widzieliśmy zwiastun pakietu Vehicle). 3DS, mimo ośmiu lat na karku, nadal się sprzedaje (niemal 400 tysięcy konsol w tym kwartale). I generalnie firma „patrzy pozytywnie” na 2018 rok.

Kontrofensywę Switcha rozpocznie za chwilę Monster Hunter, który do spółki z Super Mario Party (i kilkudziesięcioma wartymi uwagi indykami) powinien wystarczyć użytkownikom platformy do jesieni. A wieloletni analitycy firmy przewidują, że Smash ustanowi zupełnie nowy rekord w jej dziejach. Czekam na następne rozdziały tej historii. I gram nieprzerwanie. Switch nadal jest wiodącym sprzętem w moim życiu. Zmienić to może tylko jesień i te kilka tłustych premier, dla których ponownie zawyje moje PS4.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.