Nisza licząca miliony – From Software chwali się wynikami sprzedaży serii Dark Souls

Nisza licząca miliony – From Software chwali się wynikami sprzedaży serii Dark Souls19.05.2020 10:51
Bartosz Witoszka

A kiedy więcej informacji o Elden Ring?

Tu powinien być nostalgiczny wpis o tym, jak seria Dark Souls (a wcześniej Demon's Souls) wpłynęła na czyjeś growe życie, ukształtowała go jako gracza i w ogóle, jak wiele zmieniła w postrzeganiu tego, czym jest to medium. Nie powinno zabraknąć też wzmianki o genialnym projekcie poziomów i tym, jak powinno tworzyć się lokacje (umieszczanie skrótów, które niwelują poczucie znudzenia przechadzkami po tych samych terenach).

Dziś wiemy w końcu ile tych osób jest, choć mowa jedynie o trylogii Dark Souls – 27 milionów sprzedanych egzemplarzy na wszystkich platformach, to całkiem niezły wynik, ale jeśli mam być szczery, to spodziewałem się znacznie więcej. Tutaj może chodzić o kwestię rozpoznawalności, bo w końcu każdy dziś wie – a przynajmniej tak większości się wydaje – czym jest Dark Souls i rozkosznie przyrównuje każdą trudniejszą produkcję do serii From Software, ale tak naprawdę tylko nieliczni sięgają po te gry.

Z drugiej strony 10 milionów sprzedanych kopii samego Dark Souls 3 robi ogromne wrażenie, choć nie wiem, czemu nie uwzględniono tutaj Demon's Souls, które było pierwowzorem dla całego cyklu i na lata wyznaczyło kierunek, którym studio podąża do dziś i jeszcze zapewne długo będzie się go trzymać. Nie wolno też nam zapomnieć o Bloodborne i zeszłorocznym Sekiro: Shadow Die Twice, które również dołożyły swoją cegiełkę do tego, czym dziś jest From Software.

Czy Elden Ring również dorzuci coś od siebie? Oby, choć informacji o grze jest na razie jak na lekarstwo, a za chwilę minie rok od oficjalnej zapowiedzi. Być może któraś ze zbliżających się prezentacji online uchyli rąbka tajemnicy, choć co nieco o grze pisał Adam Piechota, tłumacząc słowa Hidetaki Miyazakiego.

Tak czy inaczej, gratuluję From Software sukcesu i oby więcej takich w przyszłości. Ale drugą część/remake/remaster Ninja Blade to jednak moglibyście w końcu wydać, co?

Bartek Witoszka

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.