Kampania reklamowa nowego Hitmana podoba mi się bardziej od promowanej tam gry

Kampania reklamowa nowego Hitmana podoba mi się bardziej od promowanej tam gry14.03.2016 12:20
Paweł Olszewski

Ta nie jest zła, wkrótce przeczytacie zresztą moją recenzję. Obawiam się jednak, że za kilka lat wspominać będziemy nie grę, a jej promocję.

O Real Life Hitman już pisaliśmy w jednym z Rozchodniaczków w zeszłym tygodniu, warto jednak do tego wideo wrócić, bo a) pewnie nie wszyscy to widzieli, a warto, b) pojawiło się też wideo pokazujące prace nad tym materiałem. Zaraz po publikacji  Real Life First Person Shooter (Chatroulette Version) z utalentowanymi twórcami z YouTube'a skontaktowało się Square-Enix, aby coś podobnego przygotować na premierę Hitmana. Wyszło lepiej niż można by było się spodziewać.

Real Life Hitman

Real Life Hitman - Behind the Scenes

Przypadkowi ludzie wcielający się w rolę, która w grze należy do Diany Burnwood, wypadli rewelacyjnie. Zwłaszcza jak zestawimy ich nieogarnięcie z zimnym profesjonalizmem łysego mordercy. Wspomniane wideo (które ma już na YouTibe 1,2 mln wyświetleń) to jednak nie koniec ciekawej kampanii najnowszego Hitmana. W pewnej angielskiej toalecie można było bowiem znaleźć takie coś.

Pojawiły się oczywiście głosy, że plama krwi na podłodze w damskiej ubikacji nie wszystkim z miejsca skojarzy się z grą Hitman, nawet mimo dosyć jasnego podpisu, ale nie ma co szukać dziury w całym. Uwielbiam takie kreatywne podejście do tematu i "wychodzenie" gier do ludzi. Czy to w formie inscenizowanego wideo czy różnych growych nawiązań w prawdziwym świecie. Na pewno jest to dziesięć razy ciekawsze niż po prostu kolejny trailer gry ze znanym kawałkiem albo jechanie na kontrowersji, jak to miało miejsce przy dwóch poprzednich odsłonach Hitmana.

Hitman: Rozgrzeszenie dostał na premierę ładny trailer, o którym zapomina się w momencie zakończenia klipu na YouTube (o ile wcześniej nie usnęło się przy piosence "Video Games" Lany Del Rey).

Hitman: Absolution - 'Euro 2012 TV Spot' TRUE-HD QUALITY

Hitman: Krwawa Forsa szedł natomiast po bandzie, z miejsca zaliczając się do zestawień najbardziej przegiętych kampanii reklamowych gier wideo (i wcale nie najlepszych). Zamordowana kobieta nie bez powodu budziła swego czasu oburzenie. Mniej znaczy więcej, co doskonale widać na zestawieniu powyższego zdjęcia z czerwoną farbką na podłodze, która mimo swojej prostoty wypada o wiele ciekawiej od pozowanego ujęcia modelki.

A czy w Polsce też można znaleźć tego typu smaczki? Jednym z nich może być tylna okładka najnowszego CD-Action, a także kolejne 10 stron fikcyjnego „magazynu HIT”. Kolejny punkt dla Hitmana, a także Cenegi, która po muralu z XCOM-a 2 szuka kolejnych niestandardowych form dotarcia do odbiorców.

Zabawne, że reklamy nowego Hitmana o wiele bardziej podobają mi się od samej gry. Ta, w przeciwieństwie do jej kampanii marketingowej, jest skromna i zachowawcza. Eksperymentalna forma podziału na odcinki nie zdaje natomiast egzaminu. Jeżeli jeszcze nie mieliście okazji, to zajrzyjcie do wrażeń Macia z bety. Ja natomiast powoli przygotowuję się do recenzji. Recenzji gry, która w finalnej pudełkowej formie pojawi się w 2017 roku, z ostatecznym werdyktem też się więc jeszcze wstrzymamy.

Paweł Olszewski

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.