Half-Life: Ravenholm zaginionym projektem Arkane Studios

Half-Life: Ravenholm zaginionym projektem Arkane Studios27.05.2020 10:58
Bartosz Witoszka

W nowym dokumencie kanału Noclip, twórcy Dishonored i Preya z 2017 roku opowiadają o swoich skasowanych grach.

Seria Half-Life, która dotychczas żyła we wspomnieniach graczy, odżyła w tym roku za sprawą VR-owego Alyx (naszą recenzję możecie przeczytać tutaj), czym Valve ponownie pokazało, że wciąż potrafi tworzyć gry, które będą wytyczać ścieżki dla innych twórców (przynajmniej jeśli chodzi o wirtualną rzeczywistość). Nie jest to jednak jedyna rzecz, jak w ostatnim czasie mogła zainteresować fanów Half-Life’a, bowiem w najnowszym dokumencie Noclip pokazano zaginiony, nigdy wcześniej niepublikowany spin-off serii tworzony przez Arkane Studios.

The (Untold) History of Arkane Studios - Noclip Documentary Trailer

W zeszłym tygodniu twórcy filmu opublikowali krótką zajawkę, w której jedną z zaginionych gier był Half-Life: Ravenholm, znany również jako Return to Ravenholm lub, po prostu, Half-Life 2: Episode 4. Ta ostatnia nazwa nie jest do końca prawdą, bowiem studio potraktowało swój projekt, jako pełnoprawny spin-off, z kolei Valve chciało, by gra rozgrywała się przed zakończeniem epizodu drugiego.

Jak się łatwo domyślić, to i kilka innych problemów (jak choćby to, że Ravenholm miał być liniowym doświadczeniem, czego deweloperzy z Arkane nie mogli zaakceptować, bowiem już wtedy chcieli tworzyć bardziej otwarte “immersive simy”) doprowadziło ostatecznie do skasowania całkiem ciekawie zapowiadającej się gry.

W samej grze mieliśmy prześledzić losy Adriana Shepharda znanego z rozszerzenia Opposing Force do “jedynki”, a także kapłana o imieniu Grigori, którego powinni kojarzyć wszyscy grający w Half-Life’a 2. Oprócz starć z dobrze znanymi przeciwnikami deweloperzy postawili również na zagadki środowiskowe, których głównym elementem miał być prąd elektryczny. Głównym założeniem produkcji było przywrócenie zasilania tytułowemu miastu, a gracze mogli wykorzystywać sieć elektryczną do reaktywacji starych sprzętów czy zastawiania pułapek na przeciwników.

Oprócz tego, deweloperzy stworzyli coś w rodzaju dmuchawy, która ułatwiłaby podwójne skoki (jak już wspominałem, poziomy miały być wertykalne i oferować dużą dowolność), a w międzyczasie pojawiłyby się modyfikacje zmieniające narzędzie w m.in. piłę łańcuchową. Osobiście wolę takie rozwiązanie, niż zarzucanie gracza wieloma pukawkami – dlatego tak bardzo przypadł mi do gustu system z drugiego Mass Effecta, gdzie rozwijało się cały rodzaj broni (karabiny szturmowe, strzelby, pistolety), a nie konkretne sztuki.

Jak widzicie, plany były ambitne, jednak przez problemy z ostateczną wizją gry, jakie pojawiła się na linii deweloper-wydawca i przeciąganie się procesu produkcyjnego, Valve było zmuszone zaprzestać finansowania projektu, który ostatecznie wylądował w koszu. Jest to o tyle ciekawe, że gra, choć dostała przypisek “alfa”, była już na bardzo rozwiniętym poziomie, choćby ze względu na nagrane dialogi czy część sekwencji przypominających przerywniki fabularne.

The Untold History of Arkane: Dishonored / Prey / Ravenholm / LMNO / The Crossing

Więcej informacji o Ravenholm i dwóch innych grach Arkane Studio, o których najprawdopodobniej nie słyszeliście, znajdziecie w materiale Noclipa – oczywiście serdecznie poleca się zapoznać.

Bartek Witoszka

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.