Doom Eternal a Nintendo Switch

Doom Eternal a Nintendo Switch13.08.2018 13:32
Adam Piechota

Wiemy, że gra zadebiutuje również na tej platformie. Ile trzeba będzie poświęcić, by to w ogóle zadziałało?

W piątek mieliście okazję zobaczyć u nas spory fragment rozgrywki z nowego Dooma, bajeranckie nowe bronie, fantastyczny, „postpiekielny” świat i kilkanaście różnych Glory Kills (każdy budził uroczy zachwyt publiczności na Quakeconie). Nie poznaliśmy co prawda daty premiery - przeciwnie do Rage’a 2, gdzie podkreślono, że „wiosną 2019 roku”, ale znamy platformy docelowe. I wśród nich rzeczywiście jest platforma Nintendo. To nie pierwszy raz, gdy Bethesda (we współpracy z Panic Button, specami od tych portów) praktykuje niełatwą technologiczną magię, by jakoś upchnąć swój hit AAA na słabszej, przenośnej konsolce, więc teoretycznie nie powinniśmy być zaskoczeni.

DOOM ETERNAL - Full Gameplay Reveal Presentation | QuakeCon 2018

Ale coraz trudniej w to uwierzyć. Już pierwszy Doom (jak również Wolfenstein II) udowodniły, iż trzeba znacząco uprościć oprawę wizualną i strzelić framerate’owi w kolano (najlepiej, wiadomo, strzałą), by mogło to zadziałać. Gdybym był na miejscu dziennikarzy Eurogamera, którzy rozmawiali z id Software po prezentacji Eternal, również chciałbym się dowiedzieć, co oni sami sądzą o uboższej, brzydszej wersji switchowej. W ich mniemaniu Pstryczek to „mieszkaniec pierwszej klasy”, a zatem zasługujący już na premierę tego samego dnia, co pozostałe wersje. I choć Panic Button pomaga przy portowaniu, jest to pierwsza wewnętrzna produkcja wydawcy już tworzona ze Switchem w pamięci. „Poprzednio mieliśmy grę, a potem przenosiliśmy ją na Nintendo, teraz piszemy grę ze świadomością, że tam trafi. Fajnie znać docelowe platformy zawczasu”.

60 klatek na sekundę? Zapomnijcie od razu. Id celuje w połowę tej sumy. „Doom 2016 też nie działał w sześćdziesięciu na Switchu. Działał w trzydziestu i nie wpływało to w żaden sposób na całe doświadczenie” - przekonuje Marty Stratton. I choć doskonale rozumiem, jak ważna była ultrapłynność tego tytułu, rzeczywiście to nie mniejsza liczba klatek najbardziej psuła switchowego Dooma. Robiła to „dynamiczna rozdzielczość”, dzięki której momentami gra wyglądała tak, jak gdybym zapomniał włożyć na nos okulary. O tym, niestety, nie wspomniano z rozmowie z twórcami. Ale biorąc pod uwagę, że Wolfenstein „działał” przy użyciu tych samych sztuczek, stawiam dyszkę, że podobnie będzie i w przypadku Eternal.

DOOM – PS4 vs. Switch Frame Rate & Graphics Comparison

Czy takie porty długo będą jechały na prostym haśle „jasne, wygląda słabiej, ale to [gra X] w wersji przenośnej!”. Oczywiście. Bo to naprawdę działa. Gdy mózg przyzwyczaja się, że już to widział i wtedy było o wiele piękniejsze, pozostaje tylko radość z równie olbrzymiej produkcji, którą przy odpowiednio luźnych spodniach można przechowywać w tylnej kieszeni. A skoro Bethesda nie odpuszcza tematu, musi się to wystarczająco im opłacać. Zresztą wszyscy znamy anegdoty o rozrzutności użytkowników tej platfomy. U mnie biblioteczka zbliża się do stu gier. Półtora roku po premierze.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.