Coca-Cola zażenowała graczy. Wypuściła spot inspirowany turniejem w Warcrafta

Coca-Cola zażenowała graczy. Wypuściła spot inspirowany turniejem w Warcrafta06.10.2021 14:09
Źródło zdjęć: © YouTube
Artykuł sponsorowany

Coca-Cola może i jest liderem w tworzeniu świątecznych reklam, ale z pewnością radzi sobie gorzej z kampaniami związanymi z grami. Ich ostatni spot opublikowany na YouTube zażenował środowisko graczy.

Czerwone tiry wiozące dostawę Coca-Coli, gruby Mikołaj ubrany w barwy gazowanego napoju i rodzinna świąteczna sielanka przy stole. To zawsze sprawdza się w okresie bożonarodzeniowym. Coca-Cola doskonale wie, jak tworzyć reklamy związane z tradycjami świątecznymi bazujące na ludzkich emocjach, bliskości, rodzinie i wszystkim równie słodkim, co sam napój gazowany wypełniony wysoko opodatkowanym cukrem lub słodzikami.

Tym razem producent postanowił zabawić się w Pepsi i skupić się na młodszym pokoleniu. No i najwyraźniej nie wyszło… Producent czarnego napoju gazowanego przygotował kampanię reklamową skierowaną do graczy, a w sieci ukazał się film "Coca-Cola zbliża nas do siebie".

Spot, jak na Coca-Colę przystało, bazuje na naiwnej koncepcji jedności między różnymi grupami ludzi. W tym przypadku chodzi o wrogie sobie obozy zawodników e-sportowych. Jednak świat przedstawiony w reklamie ma się nijak do rzeczywistości, co zauważają odbiorcy w komentarzach.

Idealistyczne przesłanie zostało zobrazowane poprzez przedstawienie turnieju, podczas którego dwie drużyny rywalizują w produkcji fantasy do złudzenia przypominającej World of Warcraft. Zabieg może nie być przypadkowy, bo trzeba zauważyć, że Bobby Kotick, który oprócz bycia CEO w Blizzard Activision, jest też członkiem zarządu Coca-Coli.

Tak czy inaczej, podczas turnieju odbywającego się na arenie otoczonej trybunami z wiwatujący fanami e-sportu, jedna z zawodniczek w pewnym momencie otrzymuje spore obrażenia, przez co wydaje się kompletnie zrezygnowana. Wtem do akcji wkracza szklana butelka zmrożonej Coca-Coli wyciągnięta prosto z lodówki. I nagle dzieje się magia.

Gra zaczyna żyć własnym życiem, a wirtualne postaci zainspirowane przez główną bohaterkę zaczynają się jednoczyć, rzucając swój oręż na ziemię. To zdaniem komentujących przeczy całej koncepcji e-sportu, która przecież oparta jest na rywalizacji.

Trzeba jednak oddać producentowi, że w kwestii wizualnej cały spot został przygotowany ze smakiem. A ten również odgrywa tutaj ważną rolę, bo przecież jest to główny czynnik odwiecznego konfliktu między Coca-Colą a Pepsi. Tak więc firma, która dąży do ideałów, zanim zacznie godzić ze sobą wrogie obozy, powinna sama wyciągnąć wnioski z własnej historii.

Artykuł sponsorowany
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.