Bobby Kotick jako doręczyciel rozrywki

Bobby Kotick jako doręczyciel rozrywki21.11.2019 13:05
Bartosz Witoszka

“Łączmy świat poprzez rozrywkę”.

Ciężko jednoznacznie stwierdzić, czy gry powinny być gdzieś na uboczu złego świata, z dala od trosk i jego problemów, czy może właśnie, skoro są tak popularne i tak szybko się rozwijają, być jego częścią. Do tej pierwszej opcji raczej ciężko będzie wrócić, czego powodem są oczywiście wielkie pieniądze będące podstawą w zasadzie każdej dziedziny szeroko pojętej rozrywki. Dziś o grach raczej nie da się mówić bez kontekstu pieniędzy, czy tego, że coraz częściej postrzega się jej jako usługi/produkty. Oczywiście mowa o tych największych studiach i największych tytułach, bo scena “indie” rządzi się nieco innymi prawami.

Dość zaskakująco brzmi zatem słowa Bobby'ego Koticka, prezes Activision Blizzard, który uważa, że jego firma powinna skupić się na grach i dostarczaniu rozrywki. Choć jakby spojrzeć na to z szerszej perspektywy, to takie stwierdzenie nie jest ani trochę zaskakujące. Activision Blizzard zmaga się ostatnio z dwoma dużymi problemami - zawieszenie “Blitzchunga” (a także wszystkich następstwach) i zakaz sprzedaży nowego Modern Warfare w rosyjskim PS Store. O ile druga z tych kwestii nie przeszkodziła nowemu Call of Duty w osiągnięciu wysokiej sprzedaży, tak pierwsza z nich poważnie odbiła się na wizerunku firmy. Do tej pory Kotick nie wypowiadał się publicznie na ten temat, ale podczas konferencji CNBC Evolve został zapytany o to, jak on, jako człowiek biznesu, podchodzi do tego typu kwestii. Udzielił dość wymijającej odpowiedzi i nie odniósł się wprost do całej sprawy:

Przy okazji zauważa, że inne firmy mogą mieć, co do tego inne zdanie, a jego poglądów nie należy utożsamiać z obrazem całej branży:

Hm, czyżby z ostatniego akapitu wynikało, że Bobby Kotick nie uważa się za dobrego przywódcę/osobę decyzyjną? Ciężko jednoznacznie stwierdzić, bowiem Activision Blizzard od lat jest jedną z lepiej zarabiających firm growych mając pod swoimi skrzydłami marki takie jak Call of Duty, World of Warcraft czy ciągle doskonale zarabiającym Candy Crush Saga. A ostatecznie o to się przecież wszystko rozbija, prawda?

Bartek Witoszka 

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.