Age of Wonders 2
Fanów strategii turowych w stylu Heroes Of Might And Magic czeka kolejna dawka emocji. Przwdopodobnie już na gwiazdkę będzie można spróbować swych sił w Age of Wonders 2: The Wizard's Throne - kontynuacji jednej z najlepszych turówek na rynku.
18.11.2003 | aktual.: 08.01.2016 13:09
Age of Wonders 2
Kedaar
Fanów strategii turowych w stylu Heroes Of Might And Magic czeka kolejna dawka emocji. Przwdopodobnie już na gwiazdkę będzie można spróbować swych sił w Age of Wonders 2: The Wizard's Throne - kontynuacji jednej z najlepszych turówek na rynku.
Kraina Fantazji
Strategie umieszczone w realiach światów fantasy zawsze miały liczne grono fanów. Age Of Wonders" nie była pod tym względem wyjątkowa - genialna strategia turowa, mieszanka najlepszych pomysłów z serii Warlords i Heroes Of Might And Magic, szybko podbiłą serca fanów gatunku. Trwają prace nad jej drugą częścią, zatytułowaną Age of Wonders 2: The Wizard's Throne. Zmian ma być niewiele - doskonałych produktów lepiej nie psuć wprowadzanymi na siłę udziwnieniami. Myśl przewodnia twórców sequela brzmi: "więcej wszystkiego, lepsza grafika". Na szczęście w przypadku tej gry nie oznacza to wcale nic złego.
Wojna Magów
Fabuła gry to w telegraficznym skrócie konflikt potężnych, żądnych władzy czarodziejów, z których każdy dąży do wyeliminowania przeciwników. Żeby ten cel osiągnąć, trzeba sprawnie kierować składającą się z dziesiątek typów jednostek armią. Druga część gry zaoferuje graczom kilkadziesiąt całkowicie nowych rodzajów wojska. Będą też nowe rasy. Bardzo ważną rolę w grze pełnić będą miasta - będzie w nich można stawiać budynki niezbędne do osiągnięcia zwycięstwa. Wieże magów na przykład mocno zwiększają zasięg rzucanych czarów a dodatkowo wyposażone stanowią trudny do ominięcia punkt obronny. utrzymywanie bibliotek i ich pracowników zaowocuje wynalezieniem nowych, potężniejszych zaklęć. W koszarach prowadzić trzeba zaciąg najemników, niezbędnych do pokonania przeciwników. Niemniej przydatna okaże się gildia budowniczych. Jej członkowie będą budować maszyny oblężnicze - katapulty tarany, trebusze itp. Okażą się też niezbędni do wznoszenia fortyfikacji. W drugiej części gry religia będzie odgrywać dużo większą rolę niż w pierwszej - budynki sakralne (świątynia) będą poprawiać stan zdrowia populacji, a co najważniejsze będą produkować "manę" niezbędną do używania magii. Bardzo ważną rolę odegra magia. Podzielono ją na rozmaite dziedziny - życia, śmierci, natury, ognia, powietrza itp. Każda dyscyplina posiadać będzie unikalne dla siebie zaklęcia. Autorzy zapowiadają, że pojawi się ich kilkaset! Oddziały wojska nadal prowadzić będzie, podobnie jak w HOMM, najęty bohater. Jego znaczenie zdecydowanie wzrosło w porównaniu do poprzedniej części, za sprawą opcji automatycznego rozegrywania bitwy. Jeśli się na nią zdecydujesz, wynik starcia w dużej mierze zależeć będzie od sprawności dowódcy - kierownika bitwy.
Jak Trawa Piszczy
Twórcy zdecydowali się na przeniesienie gry w całkowicie trójwymiarowe środowisko. Ma to zapewnić spektakularne efekty graficzne, szczególnie podczas posługiwania się magią. Być może rzeczywiście gra będzie ładniejsza, ale niepowtarzalny klimat dwuwymiarowej, ręcznie rysowanej grafiki odejdzie niestety w niepamięć. Tryb multiplayer obsługiwać będzie maksymalnie osime osób jednocześnie. Bardzo ciekawą opcją jest tryb gry przez email. Trudno sobie wyobrazić długość rozgrywki, w której po każdej turze trzeba wysłać paczkę z danymi do przeciwnika. Polecam tylko najbardziej cierpliwym z cierpliwych. Dodatkowo w grę wbudowano edytor scenariuszy, a dla ludzi leniwych opcję losowego generowania misji.
Niech Zwycięży Najlepszy
Gra zapowiada się ciekawie, mam tylko cichą nadzieje, że autorzy spełnią większą część swoich obietnic. Jeśli im się to uda, Age of Wonders 2: The Wizard's Throne może stanowić silną konkurencję dla mającego się ukazać mniej więcej w tym samym czasie, czyli pod koniec tego roku, Heroes Of Might And Magic. Oczywiście o ile premiera nie będzie za bardzo przekładana. Na razie pozostaje tylko czekać aż produkcja pozostanie zakończona.