A tak wyglądałby Wiedźmin 3 w wersji na PlayStation z 1994 r.

"A jakby wyglądałaby gra Y, gdyby zrobiono ją XX lat temu". To popularny od lat motyw, a ostatnio zwłaszcza w kontekście estetyki z PSX, czyli pierwszego PlayStation. Tym razem w kanciaste szaty przybrano rozebranego Geralta i Yennefer.

"Wiedźmin 3" w wersji stylizowanej na PSX
"Wiedźmin 3" w wersji stylizowanej na PSX
Źródło zdjęć: © YouTube
Barnaba Siegel

16.02.2021 11:53

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Był "Bloodborne", był "Cyberpunk 2077", a teraz autor tej drugiej przeróbki wziął na warsztat słynną scenę otwierającą "Wiedźmina 3". Z lekkim twistem. Zamiast radosnego flirtu mamy dziwną dyskusję, granie w "Gwinta" i latające fireballe.

Cudne! Autorem tego dzieła jest Anders Lundbjörk, twórca gier z Dreamon Studios, który prowadzi też kanał na YouTubie z gamedevowymi smaczkami. I przeróbkami na wersję z pierwszego PlayStation, które nazywa słodko "demake'ami".

A jak się robi takie cuda? A tak. W dużym skrócie Anders wyjaśnia, jak stworzyć niskiej jakości modele 3D i wprawić je w ruch. A na koniec przypomina o najważniejszej rzeczy, czyli przygotowaniu się na tony wiadomości w stylu: "Ale to wcale nie jest autentyczna przeróbka gry na PS1!!!".

Jednocześnie gdzieś tam w podziemiu powstają cały czas gry, tworzone z myślą o tych starych już sprzętach. Jak np. wydany w 2019 roku "Deadeus" na Game Boya. Albo gry inspirowane dawną estetyką, jak "Anodyne 2", które 18 lutego ukaże się na wszystkie konsole z nowej i starej generacji.

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiedźminpsxplaystation
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.