Bloodborne na PSX? Świetny fanowski projekt
"Bloodborne" to jeden z najbardziej cenionych tytułów na PlayStation 4. Tymczasem pewna deweloperka przerabia grę From Software na modłę gry z PS1 - przy okazji nawiązując do kultowego klasyku z tamtej konsoli.
18.01.2021 | aktual.: 03.03.2022 07:14
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Epoka wiktoriańska, multum krwi, dynamiczna walka z naciskiem na ofensywę, transformacje broni i niesamowity klimat. Za to wszystko miliony graczy (w tym ja) pokochali "Bloodborne". Niektórym jednak nie jest dość.
Lilith Walter, programistka Heartstring Studios, pracująca za dnia nad "Witch", niezależną produkcją JPRG postanowiła skrzyżować "Bloodborne" z estetyką PS1. Owocem jej pracy jest projekt "BloodbornePSX".
Choć Walter używa do produkcji silnika Unreal Engine, jej "Bloodborne" a'la PS1 budzi nieodparte skojarzenie z "Nightmare Creatures". Jeśli wychowywaliście się na pierwszej "plejce", jest spora szansa na to, że kojarzycie tę grę z 1997 r.
Była to produkcja typu hack'n'slash osadzona w XIX-wiecznym Londynie. Wyróżniała się całkiem ciekawym bestiariuszem, a także dużą dawką brutalności oraz mrocznym klimatem. I chyba każdy wolał grać Nadią niż Ignatiusem.
Co prawda gdybyście chcieli do "Nightmare Creatures" wrócić, mogłoby już was nieco odpychać sterowaniem i kamerą. Natomiast "BloodbornePSX" ma szansę przywrócić miłe wspomnienia (o ile takowe macie), ale z responsywnym sterowaniem na miarę 2021 roku i mechanikami z arcydzieła From Software.
Walter pokazała na Twitterze część swojej pracy (którą zaczęła jeszcze w 2017 r.), w tym walkę i ciągle usprawnia swoje dzieło. Nie wiemy, kiedy ma się ono ukazać, ale z racji tego, że remake "Nightmare Creatures" został skasowany, to najlepsza szansa, aby przeżyć coś podobnego.