A gdyby każde życie w Nex Machina kosztowało złotówkę?

Autorom tak tęskno do czasów automatów do gier, że naprawdę to rozważają. Gracze mówią "nie".

A gdyby każde życie w Nex Machina kosztowało złotówkę?
Maciej Kowalik

27.06.2017 09:54

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

O tym, że Nex Machina jest warta uwagi każdego maniaka dwugałowych strzelanin z żyłką do rywalizacji pisałem w recenzji. To kolejny tytuł fińskiego Housemarque, który powinien widnieć w encyklopedii pod hasłem arcade.

Ale autorom zdaje się to nie wystarczać. Arcade'owa rozgrywka to jedno, ale przenoszenie do domów modelu biznesowego rodem z budy z automatami jest pomysłem cokolwiek dziwnym. Wszak po to kupowało się PSX, by nie karmić już złotówką automatu za każdym razem, gdy Tekken skopie nam tyłek. Tymczasem Mikael Haveri w rozmowie z Gamasutrą chyba ucieszył się na pytanie o możliwe wszycie mikrotransakcji do gry.

Obraz

Ciągnąc porównanie do salonów z automatami dojdziemy do wniosku, że pewnie nie byłyby tak popularne, gdyby za wejście do nich trzeba by było bulić, a potem jeszcze karmić gry złotówkami. Gdyby Pure Arcade było zupełnie osobnym bytem - oddzielonym od gry, darmowym trybem jeszcze miałoby to wszystko jakiś sens.

Haveri twierdzi, że takie mikrotransakcje mogłyby być formą opcjonalnego wsparcia developera. Podaje też przykłady Halo 5, DOTA czy League of Legends jako gier, w których w ten sposób funduje się nagrody w rozmaitych turniejach społeczności. Tyle tylko, że dwie najważniejsze gry na tej liście to tytuły free-to-play...

Nic nie jest jeszcze przesądzone. Autorzy chcą konsultować swoje kroki ze społecznością, więc trzymajmy kciuki, by faktycznie słuchali jej głosu. Jakikolwiek by on nie był. A póki co gracze są bardzo na nie.

Maciej Kowalik

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościhousemarqueps4
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.