200 klatek na sekundę, materiał z rozgrywki i wymagania. Doom mówi dzień dobry

Poczujmy się jak prawdziwi #PCMasterRace dzięki Doomowi uruchomionemu na GTX 1080.

200 klatek na sekundę, materiał z rozgrywki i wymagania. Doom mówi dzień dobry
Oskar Śniegowski
17

Już po konferencji i oficjalnej zapowiedzi kart graficznych GTX 1080 i GTX 1070, dla zebranych na miejscu gości, odbył się mały pokaz praktycznych możliwości najnowszych konstrukcji ze stajni Nvidii. Chłopaki z id Software zaprezentowali jak sprawuje się reboot Dooma na 16nm Pascalach. A robi to wybornie.

Na GTX 1080, w rozdzielczości full HD (miejcie na uwadze, że była ona ograniczona możliwościami projektora) gra bez najmniejszego problemu utrzymywała stałe 60 klatek na sekundę z włączoną synchronizacją pionową. Natomiast po jej wyłączeniu, przenosiliśmy się krainy trzycyfrowych wyników. Framerate oscylował w przedziale od 120 do 200 FPSów. Developerzy podzielił się również drobną anegdotą z procesu produkcji. Otóż GTX 1080 pozwolił im podobno na znalezienie nowych błędów tylko dlatego, że gra chodziła nam nim zbyt dobrze. Powyżej 200 klatek na sekundę silnik gry ma nie do końca funkcjonować poprawnie, jednak według ich słów, nigdy by się o tym nie dowiedzieli, gdyż żadna wcześniejsza karta nie pozwalała uruchomić gry z taką płynnością. Należy wspomnieć, że pokaz ten miał też demonstrować możliwości Vulkan API.

Doom running on GTX 1080 with Vulkan API

Szczerze powiem, że to trochę dziwne, bo patrząc na rekomendowane wymagania (o których teraz, bo właśnie zostały ujawnione), wydaje się, że jest już na rynku sprzęt, który powinien spokojnie zrobić to samo. id Software wyjawiło również, że pre-loading rozpocznie się 48 godzin przed premierą, w środę 11 maja o północy. To dobra wiadomość, gdyż gra ma ważyć około 50GB zarówno na PS4, jak i na Xboksie One. Poniżej wymagania dla komputerów osobistych:

Minimalne:

  • Windows 7/8.1/10 (64-bit)
  • Intel Core i5-2400/AMD FX-8320 lub lepszy
  • NVIDIA GTX 670 2GB/AMD Radeon HD 7870 2GB lub lepsze
  • 8 GB RAM
  • 55 GB wolnego miejsca na HDD, w pudełku znajduje się tylko jedna płyta DVD, która pozwoli na rozpoczęcie instalacji, pozostałe 45GB zostanie pobrane z platformy Steam. Nie muszę chyba wspominać, że połączenie z internetem jest wymagane.

Rekomendowane:

  • Windows 7/8.1/10 (64-bit)
  • Intel Core i7-3770/AMD FX-8350 lub lepszy
  • NVIDIA GTX 970 4GB/AMD Radeon R9 290 4GB lub lepsze
  • 8 GB RAM
  • 55 GB wolnego miejsca na HDD, ta sama historia, co przy minimalnych. Jedna płyta i reszta do pobrania ze Steama. Około 45GB.

A na deser jeszcze materiał w 1080p60FPS. Nacieszmy oczy. Premiera Dooma już 13 maja.

Here's the DOOM launch trailer in glorious gory 1080p60

[Źródło: PC Gamer, Eurogamer]

Oskar Śniegowski

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne