Battlegrounds chciałoby międzyplatformowego multiplayera. Ale przed międzyplatformowym multiplayerem jeszcze długa droga

Inni twórcy to już wiedzą. Jest taki gigant, któremu ten pomysł nieszczególnie leży.

Battlegrounds chciałoby międzyplatformowego multiplayera. Ale przed międzyplatformowym multiplayerem jeszcze długa droga
Adam Piechota

Międzyplatformowy multiplayer to ostatnio dość gorący temat. Słyszeliśmy już, że nic przeciw nie mu nie ma Microsoft, a także - o ile "jest to gra, która została w tym celu stworzona" - konserwatywne Nintendo. A skoro sieciowe pozycje coraz częściej stają się najdłużej obgadywanymi grami w naszych mediach (GTA V dzięki Online, niezależnie od tego, na jakim etapie relacji z moderami jest Rockstar, bije kolejne rekordy sprzedaży, stąpając już śladami Minecrafta), możemy spodziewać się tylko następnych interesujących głosów.

Obraz

Zakładając, że po premierze Battlegrounds na Xboksach One nastąpi także premiera na PlayStation 4 (przypominam, że Bluehole nigdy nie stwierdziło wprost, iż odpuszczają platformę Sony), trzeba również pamiętać o niechętnym nastawieniu ludzi z Tokio. Sony nie chce dać zielonego światła na cross-play Minecraftowi czy Rocket League. Autorzy tego drugiego, studio Psyonix, nie kryją już wynikającej z tego frustracji. W rozmowie z Endgadget czytamy kolejny już zarzut:

Na pozytywną odpowiedź Microsoftu czekali około miesiąca. Pozytywną odpowiedź od Nintendo dostali tego samego dnia (!). A zatem jeżeli za kilka lat nadal nie będziemy mieli możliwości szarpania w multiplatformowe gry "bez żadnych granic", na przykład z kolegami-Steamowcami, bardzo możliwe, iż winić za to trzeba będzie Sony. Ale spokojnie. Nie jest powiedziane, że wygraną w następnej generacji konsol mają automatycznie zapewnioną. Przypominam, że to może zależeć nawet od tego, jak wydawca prezentuje się w mediach. Microsoft do dziś zapewne żałuje felernego ujawnienia swojego aktualnego sprzętu.

Adam Piechota

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościmicrosoftsony
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.