4 miliony egzemplarzy - za mało dla Dead Space’a 2, w sam raz dla Resident Evil 7

Czyli krótka historia o tym, jak różne bywają oczekiwania wydawców.

4 miliony egzemplarzy - za mało dla Dead Space’a 2, w sam raz dla Resident Evil 7

18.10.2017 19:26

Pisaliśmy dziś o zamknięciu przez Electronic Arts studia Visceral Games, odpowiedzialnego za serię Dead Space. Wypowiedź jego byłego pracownika, umieszczona na Twitterze, rzuca nieco nowego światła na decyzję giganta.

Zach Wilson, aktualnie zatrudniony w Bethesdzie, napisał, że Dead Space 2 sprzedał się w 4 milionach egzemplarzy. Wynik wydawałoby się bardzo dobry, ale nie przy budżecie gry. Kosztowała ona EA 60 milionów dolarów i oczekiwania odnośnie do sprzedaży były dużo większe.

Grę uznano więc za finansową klapę i stąd późniejsza decyzja o zmianach w trzeciej części serii. Postawieniu na akcję i wprowadzenie mikrotransakcji. To niestety nie wystarczyło, by Dead Space zaczął przynosić wyniki zgodne z oczekiwaniami wydawcy.

Co warte podkreślenia, Wilson zaznacza, że nie mówi, że gra się nie zwróciła (stwierdza, że po prostu tego nie wie) - jedynie, że nie spełniła oczekiwania EA.

Wygląda więc na to, że EA po prostu coraz mniej zainteresowane jest rodzajem gier, tworzonych przez studia takie jak Visceral. Liniowych gier akcji dla pojedynczego gracza, mających siłą rzeczy bardziej ograniczone grono odbiorców niż gry w otwartym świecie czy FPS-y z trybem multiplayer.

Obraz

Dziś, czytając oświadczenie wydawcy o powodach zamknięcia studia (znajdziecie je w naszej wcześniejszej informacji), widać to jeszcze lepiej. Jest tak zapewne dlatego, że EA nie chce w swoim portfolio gier zwyczajnie „dobrych”, osiągających przyzwoite wyniki. Chce samych megahitów bijących rekordy sprzedaży.

Ale przecież gry takie jak Dead Space 2, jeżeli ma się w stosunku do nich zdroworozsądkowe oczekiwania i nie przesadza z nakładami na produkcję, mogą przy takich wynikach sprzedaży być całkowicie opłacalne.

Pokazuje to inny dzisiejszy przykład - Capcomu, który ogłosił, że Resident Evil 7 zdążył już przekroczyć oczekiwania sprzedażowe firmy. Wystarczyło do tego właśnie cztery miliony egzemplarzy, dostarczone do sklepów.

Obraz

Jak się więc okazuje, cztery miliony czterem milionom nierówne.

Dominik Gąska

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościdead space 2visceral games
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (9)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.