Złościsz się w trakcie grania? Naukowcy udowodnili, że to nie pomaga

(Bruce Kluckhohn / Reuters / Forum, Fot: RM, Bruce Kluckhohn / Reuters / Forum)
(Bruce Kluckhohn / Reuters / Forum, Fot: RM, Bruce Kluckhohn / Reuters / Forum)
Źródło zdjęć: © Bruce Kluckhohn / Reuters / Forum | RM, Bruce Kluckhohn / Reuters / Forum

17.01.2021 12:57, aktual.: 03.03.2022 06:53

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Rzucanie padem, walenie pięścią w klawiaturę, wściekłe klikanie w myszkę. Sprawdziliśmy i wiemy z doświadczenia – takie zachowania w grze nie pomagają. Ale teraz są na to naukowe dowody.

Wszystko za sprawą naukowców z Uniwersytetu Stanforda w USA oraz Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Polsce, którzy przeprowadzili badania dotyczące wpływu emocji na jakość gry. W eksperymencie udział wzięło 241 mężczyzn wieku od 18 do 37 lat, którzy mieli rozegrać pięć meczów w "FIFA 19". Wcześniej wywoływano w nich określone emocje. Raz były to inspirujące momenty z igrzysk olimpijskich, kiedy idzie budzące agresję fragmenty z filmu "Więzień nienawiści".

Wyniki swoich badań naukowcy opublikowali w czasopiśmie "Emotion". Ich praca dotyczyła roli emocji w e-sporcie. Wnioski? Najgorzej wypadali gracze, którzy byli wściekli. "Odkryliśmy, że wzbudzenie pozytywnych emocji ( zwłaszcza entuzjazmu) przed grą przekłada się na poprawę wyników" – czytamy w pracy.

Autorzy badania podkreślają jednocześnie, że użycie krótkiego filmu do wywołania pożądanej reakcji emocjonalnej zakończyło się sukcesem, ale emocje są subiektywne i wywołanie tylko jednej konkretnej emocji jest prawie niemożliwe. A co za tym idzie, potrzebne są dodatkowe badania, które już zostały zapowiedziane.

Podkreślają jednocześnie, że emocje są kluczowym wskaźnikiem wydajności w szeroko rozumianym gamingu.

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)