Złościsz się w trakcie grania? Naukowcy udowodnili, że to nie pomaga

Rzucanie padem, walenie pięścią w klawiaturę, wściekłe klikanie w myszkę. Sprawdziliśmy i wiemy z doświadczenia – takie zachowania w grze nie pomagają. Ale teraz są na to naukowe dowody.

(Bruce Kluckhohn / Reuters / Forum, Fot: RM, Bruce Kluckhohn / Reuters / Forum)
(Bruce Kluckhohn / Reuters / Forum, Fot: RM, Bruce Kluckhohn / Reuters / Forum)
Źródło zdjęć: © Bruce Kluckhohn / Reuters / Forum | RM, Bruce Kluckhohn / Reuters / Forum

17.01.2021 | aktual.: 03.03.2022 06:53

Wszystko za sprawą naukowców z Uniwersytetu Stanforda w USA oraz Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Polsce, którzy przeprowadzili badania dotyczące wpływu emocji na jakość gry. W eksperymencie udział wzięło 241 mężczyzn wieku od 18 do 37 lat, którzy mieli rozegrać pięć meczów w "FIFA 19". Wcześniej wywoływano w nich określone emocje. Raz były to inspirujące momenty z igrzysk olimpijskich, kiedy idzie budzące agresję fragmenty z filmu "Więzień nienawiści".

Wyniki swoich badań naukowcy opublikowali w czasopiśmie "Emotion". Ich praca dotyczyła roli emocji w e-sporcie. Wnioski? Najgorzej wypadali gracze, którzy byli wściekli. "Odkryliśmy, że wzbudzenie pozytywnych emocji ( zwłaszcza entuzjazmu) przed grą przekłada się na poprawę wyników" – czytamy w pracy.

Autorzy badania podkreślają jednocześnie, że użycie krótkiego filmu do wywołania pożądanej reakcji emocjonalnej zakończyło się sukcesem, ale emocje są subiektywne i wywołanie tylko jednej konkretnej emocji jest prawie niemożliwe. A co za tym idzie, potrzebne są dodatkowe badania, które już zostały zapowiedziane.

Podkreślają jednocześnie, że emocje są kluczowym wskaźnikiem wydajności w szeroko rozumianym gamingu.

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.