Zgadnijcie, które MMO miało największy przychód w 2013 roku...

Ale to nie numer jeden jest najciekawszą informacją, jaką możemy wyczytać z raportu o stanie płatnych MMO.

Zgadnijcie, które MMO miało największy przychód w 2013 roku...
marcindmjqtx

20.07.2014 | aktual.: 05.01.2016 15:33

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Wydany w 2004 roku World Of Warcraft w dalszym ciągu wiedzie prym w świecie płatnych MMO. Mimo, że tytuł co roku traci około miliona graczy, jego pozycja na rynku jest zabezpieczona na następne kilka lat (ponad 7 milionów aktywnych kont). Siła marki, co zrobić.

Ciekawe jest jednak miejsce drugie. Lineage to gra z 1998 roku, której serwery w Ameryce Północnej zostały zamknięte w 2011 roku. Całość przychodu pochodzi więc z serwerów azjatyckich, z naciskiem na Koreę i Chiny. Lineage było swego czasu flagową marką Ncsoftu, giganta rynku MMO. Zarówno część pierwsza, jak i druga w dalszym ciągu cieszą się ogromną popularnością, mimo niezmiennego od lat modelu rozgrywki.

Najważniejszą dla mnie informacją jest jednak to, że 6 gier z pierwszej dziesiątki to tak naprawdę... gry "darmowe". Aion, Lord of The Rings, Star Wars, Tera, Rift, Lineage 2 - we wszystkie te gry zagramy bez wydania złotówki. Każda z nich natomiast oferuje mikropłatności oraz możliwość subskrypcji.

W żadnym wypadku nie skreślałbym więc modelu f2p na rynku MMO, bo widać ma się całkiem dobrze. Mikropłatności, nawet w koreańskich tytułach, oferują głównie kosmetyczne zmiany, a subskrypcja ułatwia graczom życie, oferując rzeczy typu: więcej miejsca w banku, dodatkowe miejsca na postaci, szybsze poruszanie się, rzadziej dodatkową zawartość. Zazwyczaj jednak większość dóbr, które oferują subskrypcje i mikropłatności, jesteśmy w stanie wykupić za walutę w grze.

Rynek się zmienia. Przychód z subskrypcji w dalszym ciągu przynosi więcej pieniędzy, ale z roku na roku te liczby się kurczą, ustępując rosnącym przychodom z mikropłatności. Ludzie najwidoczniej chcą płacić, ale nie do końca czują się do tego zobowiązani. To jak kolejny rachunek za coś, z czego nie korzystamy na co dzień.

W badaniach nie uwzględniono Wildstara, The Elder Scrolls Online oraz nowego Final Fantasy ze względu na daty ich wydania.

[źródło: gamespot]

Karol Kała

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościworld of warcraftmmo
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.