Zeszły rok był wyjątkowo udany dla Bohemia Interactive
Czeskie studio odpowiedzialne między innymi za serię Arma zarobiło w 2019 roku 68 milionów dolarów.
Spytacie: czy to dużo? Zależy dla kogo i jak na to spojrzeć, ale dla Czechów było to chyba wyjątkowo udane 12 miesięcy, bowiem to pierwszy taki raport finansowy w ponad 20-letniej historii studia, który został publicznie ujawniony.
Twórcy serii Arma czy popularnego survivalu DayZ nie publikowali wcześniej swoich wyników, dlatego ciężko jest odnieść ubiegłoroczne wyniki do tych z poprzednich lat. Można i tak, choć dodanie punktu odniesienia byłoby na pewno bardziej przejrzyste i na dobrą sprawę nie wiem, czemu tego nie zrobiono, bo faktycznie rok 2019 był wyjątkowo pracowity dla Bohemia Interactive.
Jednym z większych wydarzeń dla studia była premiera portu konsolowego (Xbox One i PS4) DayZ, co przyczyniło się do sprzedania łącznie 1,1 miliona kopii na wszystkich platformach. Od premiery gry mowa o ponad 5,8 milionach cyfrowych egzemplarzy, które trafiły do graczy, jednak pamiętajmy, że w ciągu tych wszystkich lat tytuł był wielokrotnie przeceniany. Ostatnie DLC, The Livonia, które swoją premierę miało w grudniu 2019 roku, to trafiło do 400 tysięcy graczy.
Arma III również nie ma zamiaru zwalniać i tylko w zeszłym roku zanotowano sprzedaż – łącznie z różnymi DLC – na poziomie 2,6 miliona kopii. Łącznie do graczy trafiło 5,5 miliona “podstawek”, a jeśli liczyć DLC, to mowa o aż 9,7 miliona sprzedanych egzemplarzy. To ciekawe, że studio do sprzedaży ogólnej wlicza również DLC i dodatki, na które składają się zarówno duże rozszerzenia, jak i małe pakiety, zawierające broń czy inne tego typu rzeczy.
Do końca tego roku fiskalnego deweloperzy mają wdrożyć nową technologię, którą nazywają Enfusion, jednak nie wiadomo, czy chodzi o zupełnie nowy silnik, czy tylko ulepszenie platformy, na której twórcy pracują obecnie.
Bartek Witoszka