Zelda z klocków w świecie, który możesz zniszczyć - Cube World
Jeden człowiek, kolorowy świat z sześcianów. Czy my tego skądś nie znamy?
03.01.2012 | aktual.: 21.01.2016 17:10
Cube World to RPG w vokselowym świecie jednoosobowy projekt internauty podpisującego się jako wollay. Prace nad nim rozpoczął w czerwcu 2011. Już pierwsze filmiki wyglądały ciekawe - spójrzcie np. na ten z wielkimi trollami, które robią wielkie dziury w vokselowym świecie:
Voksele pozwalają na demolowanie otoczenia, jak i budowanie.
Autor nie ukrywa, że inspirował się Minecraftem, jeśli chodzi o wygląd świata, ale też serią Zelda, Secret of Mana, Landstalker i Monster Hunter jeśli chodzi o uczucie swobody. Zaś warstwa RPG ma przypominać Diablo i World of Warcraft.
Na razie w Cube World są tylko losowo generowane questy, polegające na zabijaniu stworków. Jednak dla urozmaicenia można wykonywać je z kolegami, w trybie multiplayer. System szermierki pozwala na parowanie ciosów i ogłuszanie przeciwnika, jest także łucznictwo oraz jazda konno.
Twórca zamierza dodać jeszcze możliwość dostosowywania swojej postaci, postacie niezależne, wioski, lochy, zamki, jaskinie, więcej przeciwników i bossów oraz przedmiotów - głównie broni i zbroi. W grze nie zabraknie też systemu rozwoju postaci i umiejętności. Nie będzie za to kopania - ale da się zbudować dom i zrobić własną broń. Dużo planów - jednak jeśli spojrzeć na to, ile wydarzyło się na blogu gry od czerwca, można stwierdzić, że prace posuwają się całkiem szybko. Wollay grzecznie dziękuje za propozycje pomocy - chce zrobić wszystko sam. Na potrzeby projektu stworzył własny edytor vokseli.
Niestety nie ma jeszcze żadnej grywalnej wersji, a jak twierdzi autor - gra będzie gotowa... gdy będzie gotowa. Czekam więc.
Paweł Kamiński