Zdaniem Sony większość ludzi nie chce jeszcze kupować gier w sieci
Dlatego firma nie zamierza na siłę promować cyfrowych wersji.
Taką myśl wyraził Guy Longworth, starszy wiceszef do spraw marki PlayStation z amerykańskiego oddziału Sony w rozmowie z serwisem Gamesindustry International. Przyznał, że:
(...) dystrybucja cyfrowa rośnie nam bardzo szybko, ale mamy też silne więzi ze sprzedawcami pudełek. Dlatego Sony podobnie jak Microsoft chce wprowadzać do sprzedaży wersje cyfrowe tego samego dnia co pudełkowe. Zdaniem Longwortha, kluczowe jest umożliwienie wyboru:
Chcemy dać jednym i drugim równe szanse i pozwolić graczom decydować. Nie zamierzamy przekonywać na siłę do cyfrowych, wierzymy, że klient dokona właściwego wyboru. Jasne jest dla nas, że większość ludzi woli iść do GameStopu czy Best Buy - nie chcą na razie kupować online. Ciężko przewidzieć, jak to zmieni się w przyszłości. Ale myślę, że czeka nas zaskoczenie i wersje pudełkowe utrzymają się dłużej, niż niektórzy myślą. Paweł Kamiński