Zdaniem deweloperów, DirectX 12 wyciągnie z Project CARS nawet o 40% więcej
Czy kolejna wersja DirectX przyniesie PC-towym graczom rewolucję, na którą czekają?
30.05.2015 | aktual.: 05.01.2016 15:04
Ian Bell, dyrektor Slightly Mad Studios, oświadczył, że dzięki szumnie zapowiadanemu DirectX 12, PC-towi gracze będą w stanie wyciągnąć z gry nawet 40% więcej niż dotychczas. To ogromny skok wydajności i dla części graczy wręcz być albo nie być. Z 30 klatek nagle może robić się ponad 40. To świetna wiadomość, która daje nadzieję, że już wkrótce rzeczywiście coś się zmieni. Nie więcej niż miesiąc temu, swoim demem technologicznym chwaliło się Square Enix, które stworzyło pokaz możliwości nowych bibliotek. Możecie je zobaczyć poniżej:
Mimo, że DirectX 12 zmierza również na Xboksa One, to Bell twierdzi, iż w przypadku konsoli zmiana będzie praktycznie nieodczuwalna - w granicach 7% albo nawet mniej. Patch, który pozwoli na korzystanie z DX12, ma pojawić się jeszcze w tym roku. Ian zapewnił, że Slightly Mad Studios już nad nim pracuje. Z kolei według plotek serwowanych nam do tej pory, jedną z pierwszych gier, które skorzystają z mocy nowych funkcji API, ma być Wiedźmin 3. Perspektywa każdej dodatkowej klatki powinna wywoływać uśmiech na ustach wielu graczy.
[Źródło: GamingBolt]
Oskar Śniegowski