Zapowiedziano Total War: Rome 2 - opad szczeny
Brytyjczykom udało się mnie zmiażdżyć po prostu w kilka sekund.
02.07.2012 | aktual.: 05.01.2016 16:42
Wybaczcie mój entuzjazm, ale wystarczy obejrzeć ten screeny w pełnej rozdzielczości:
Aby pojąć o co chodzi. A potem obejrzeć ten znakomity zwiastun z żywymi aktorami:
No ale dobra, przejdźmy może do konkretów? Jak rozumiem z pierwszych doniesień, Total War: Rome 2 w odróżnieniu do poprzedniczki skupi się głównie na Rzymie. Oprócz kierowania legionami i rozbudowywania miast będziemy musieli ugrzęznąć w jego politycznej machinie, senacie i gierkach frakcji, jeśli chcemy wygrać. Nikt, w tym i my, nie cofnie się przed żadnym środkiem do swego celu - morderstwem, przekupstwem, zamachem stanu. To właśnie ma odróżniać nową grę od poprzednich - historie "jednostek". Brzmi trochę jak Crusader Kings 2.
Gra będzie działała na zupełnie nowym silniku, który, jak widać, może wygenerować niesamowitą grafikę. Twórcy zapowiadają jednak pełną skalowalność, Total War: Rome 2 powinien chodzić na słabych laptopach, jak i oczywiście potężnych komputerach.
Gra ma wyjść w 2013 roku na PC. Sam idę czytać pierwsze wrażenia, które właśnie pojawiły się w sieci. Jeśli będzie coś ciekawego, to dam Wam znać.
Paweł Płaza
[Aktualizacja] Konrad zrobił to już za mnie i zebrał z kilku zapowiedzi najważniejsze informacje:
1. Premiera gry będzie miała miejsce w drugiej połowie 2013 roku
2. Po raz pierwszy w serii bitwy lądowe i morskie będą toczyć się równocześnie. Podczas oblężenia Kartaginy statki musiały dopłynąć do brzegu i dopiero wtedy wybiegali z nich rzymscy legioniści.
3. Aby zdobyć miasto nie wystarczy już zająć jednego centralnego placu - w Kartagninie jest kilka różnych punktów zwycięstwa, nad którymi trzeba uzyskać kontrolę
4. Główna mapa świata ma być większa od tej z pierwszego Rome i zawierać więcej terytoriów do podbicia
5. Twórcy chcą, aby gracze zamiast myśleć o pojedynczych oddziałach "myśleli o całych legionach", co ma oznaczać mniej bitew, ale za to o większej skali.
6. Na przestrzeni kampanii legiony będą zdobywały doświadczenia, cechy i zdolności, w zależności od losów konkretnych bitew, podobnie jak ich dowódcy w poprzednich grach.
7. Budżet gry jest największy w historii serii
8. Oprócz bitew istotne będą też działania i spiski toczone w rzymskim senacie
9. W grze ma się znaleźć nowy system zarządzania prowincjami, który ma ułatwić (uprościć?) proces ogarniania tego co się dzieje w rozległym imperium.
10. Silnik gry tworzony jest także z myślą o społeczności modderów skupionych wokół serii
11. Na polu bitwy wyświetlane będą "tysiące walczących"
12. Ceterum censeo Carthaginem esse delendam
Źródło: Rock Paper Shotgun, Polygon, Eurogamer
Konrad Hildebrand