Zapowiedziano PlayStation 4, choć go nie pokazano. I mnóstwo gier do tego

Dawno tyle plotek nie okazało się prawdą. Nowy pad, 8 GB pamięci RAM, Diablo 3 i nagrywanie rozgrywki na bieżąco.

Zapowiedziano PlayStation 4, choć go nie pokazano. I mnóstwo gier do tego
marcindmjqtx

Niespodzianka, bo spodziewaliśmy się raczej, że konferencja będzie wypełniona różnymi zapowiedziami, a nowa konsola PlayStation - jeśli już się pojawi - to na koniec w formie krótkiej wzmianki i ujawnienia logo. Było dokładnie odwrotnie. Po krótkim wprowadzeniu Sony zrzuciło bombę - mamy konsolę nowej generacji, nazwaną po prostu PlayStation 4.

Zaprezentowano niestety tylko logo

Nic o wyglądzie, trochę o bebechach Nie pokazano nam samej konsoli - skupiono się na specyfikacji, kontrolerze, możliwościach i przede wszystkim grach, które wypełniły grubo ponad godzinę z dwugodzinnego show.

Więc PS4 to PC na sterydach

Podkreślono to, co podejrzewaliśmy od jakiegoś czasu. PlayStation 4 ma architekturę podobną do komputera PC - ale mocno podkręconego. Procesor typu x86, 8GB szybkiej pamięci RAM GDDR5, co jest zaskoczeniem, bo mówiono raczej o 4 GB. Do tego nieokreślona na razie karta graficzna, ale dość mocna, by samodzielnie obsługiwać skomplikowane efekt cząsteczkowe na silniku Havok. Oraz stary dobry dysk twardy - trzymanie danych w chmurze pozostanie dodatkiem.

Jako pokaz możliwości PS4 zaprezentowano znany już nam silnik Unreal Engine 4:

Unreal Engine 4 Elemental Demo Pad się zmienił, ale tylko trochę Pokazano też kontroler - DualShock 4, który wygląda dokładnie tak, jak na zdjęciach, które pojawiły się wcześniej w sieci. Ma dotykowy panel, przycisk "Share" do szybkiego dzielenia się treściami z gier, z przodu zamontowano "light bar", który ma służyć łatwiejszemu rozróżnianiu graczy. Wygląda na to, że będzie mógł działać jako sposób na sterowanie kursorem, jak w kontrolerze ruchowym PS Move - zwłaszcza, że na zdjęciu widać "obserwującą" go nową kamerę.

DualShock 4 i nowa kamera

Istotnymi zmianami są też wklęsłe gałki, nieco inne spusty (choć nadal za płaskie) i gniazdo do podłączania słuchawek. Za to sam pad nadal wydaje się niewielki.

DualShock 4

Usługami PS4 stoi Dużo czasu poświęcono opisowi usług - nie ujawniono co prawda, jaka przyszłość czeka PlayStation Plus, ani czy gra w sieci będzie płatna. Poznaliśmy za to plan stworzenia wielkiej sieci graczy. Oraz nowe usługi, z których warte uwagi m.in. są:

  • nagrywanie na bieżąco rozgrywki z gry i możliwość szybkiego podzielenia się wideo (lub obrazkami) w sieci - także w tle grania;
  • możliwość grania w gry, które jeszcze się ściągają - za tę i poprzednią opcję odpowiada dodatkowy procesor;

Wybieranie wideo do opublikowania w sieci

  • możliwość budzenia i usypiania konsoli - w każdym momencie, przyciskiem na padzie;
  • możliwość podglądania jak grają nasi znajomi albo sławni gracze;
  • możliwość zdalnego pomagania komuś z grą, w której sobie nie radzi;
  • wreszcie w pełni działający Remote Play, czyli wyświetlania i granie na PS Vita w gry z dużej konsoli;
  • możliwości Remote Play, oglądania innych i zakupów mają być też dostępne na smartfonach czy tabletach;

Dodatkowy chip odpowiadający za działania w tle

  • system rekomendacji sklepowych oparty o to, w co i jak często gramy;
  • możliwość zagrania w demo gry poprzez streaming jej wprost ze sklepu;
  • (w przyszłości) możliwość grania w gry z poprzednich modeli PlayStation poprzez streaming;
  • większa swoboda i wsparcie dla twórców gier epizodycznych i free-2-play;
  • a także dla twórców niezależnych - PS4 pozwoli im na samodzielne wydawanie się na PlayStation Network;

Nie wiemy niestety nic o cenach i modelach konsoli. Datę premiery podano na sam koniec konferencji: święta 2013 r. Podejrzewam, że na konkrety trzeba poczekać do czerwcowych targów E3 w Los Angeles, kiedy wedle wszelkich plotek konsolę zapowie też Microsoft.

Zapowiedziane gry: Lista twórców jest imponująca - jest na niej m.in. polski CD Projekt RED (kliknij, aby powiększyć):

Knack (PS4) Killzone: Shadow Fall (Guerilla Games)

Czwarta - nie licząc tych na przenośne konsole - część serii o walce ludzi z Helghastami. Jaśniejsze kolory, ładniejsza grafika i na pierwszy rzut oka brak powalających zmian. Grunt, żeby się dobrze strzelało.

Killzone Shadow Fall (PS4) Driveclub (Evolution Studios)

Wyścigi znanymi samochodami w znanych miejscach świata. Wielka sieć graczy, gdzie każdy może rzucić każdemu wyzwanie. I do tego pojazdywykonane z niezwykłą pieczołowitością.

DriveClub - trailer inFamous: Second Son (Sucker Punch)

Totalitarny świat, życie ludzkie kontrolowane przez służby bezpieczeństwa i buntownik o niezwykłych mocach. Wiadomo, czego się spodziewać.

The Witness (Jonathan Blow)

Tajemnicza i ślicznie wyglądająca gra logiczna od ojca Braid - 25 godzin zagadek na urokliwej wyspie. Przez jakiś czas dostępna będzie tylko na PS4.

Deep Down [tytuł roboczy] (Capcom)

Z krótkiego zwiastuna można wywnioskować, że to gra w której walczy się ze smokami. Ale czy bardziej slasher czy bardziej RPG? Na pierwszy rzut oka wygląda jak Dragon's Dogma 2 i może to ona.

Diablo III (Blizzard)

Chyba wiele nie trzeba wyjaśniać. Firma Blizzard przypomniała sobie, że dawno temu robiła też gry na konsole. Wreszcie potwierdziły się plotki i Diablo 3 pojawi się na PlayStation 4. Z kooperacją dla 4 graczy i wygodnym sterowaniem.

Watch_Dogs (Ubisoft)

Dość niezwykła gra o hakerze tkanki miejskiej. Pokazano spory fragment otwartego świata, jaki będzie dostępny między misjami i zaprezetnowano możliwości, jakie dostanie gracz. Da się włamać do praktycznie dowolnego urządzenia i wykorzystać je do własnych celów. A także wspinać po budynkach niczym w Assassin's Creed. Premiera na PS4 nie wyklucza tej na PS3, X360 i Wii U.

Destiny (Bungie)

Kosmiczna strzelanina od twórców Halo, łącząca tryb wieloosobowy z tym dla pojedynczego gracza. Na PlayStation 4 pojawi się z dodatkową zawartością.

Z prezentacjami pojawiły się także inne firmy:

Quantic Dream pokazujące możliwości graficzne swojego silnika, co zdaniem Davida Cage'a lepiej pozwoli na ukazywanie emocji.

Square Enix miało dla nas to samo demo, co 8 miesięcy temu na E3, a Media Molecule deklarowało, że odkryło i zakochało się w kontrolerze ruchowym PlayStation Move, ale nie określiło, co zamierza z nim zrobić.

To teraz czekamy na targi E3, a potem do świąt.

Paweł Kamiński

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
publicystykasonyps4
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.