Zapowiedziano nową Cywilizację! Ale to nie strategia, a... MMORPG?
Poznajcie Civilization Online. Tak, też jestem zaskoczony.
W grze gracze wcielać się będą nie w całe nacje, ale w ich poszczególnych mieszkańców. Będą mogli eksplorować świata, zostawać żołnierzami, budować (będą także Cuda Świata, ale do tego potrzebna będzie zgodna kooperacja setek osób), tworzyć przedmioty czy nawet zostawać przywódcami i decydować o kolejnych dyplomatycznych ruchach.
W Civilization Online pojawią się cztery kultury, a sama gra podzielona będzie na różne sesje (kulturalna, militarna itp.), które, podobnie jak w strategii, pozwalać będą na rozmaite drogi do zwycięstwa. Pojawią się także technologie do odblokowania i związane z nimi ery rozwoju całej cywilizacji.
Oczywiście poszczególne państwa złożone z graczy będą mogły także toczyć ze sobą wojny.
Przyznam, że początkowo uważałem to za totalnie poroniony pomysł, ale szczegóły rozgrywki brzmią naprawdę zachęcająco. Wreszcie jakieś zupełnie inne MMO. Zwiastun z kolei zapowiada świetną oprawę graficzną (to CryEngine 3, gdyby ktoś pytał):
Nie wiadomo jeszcze, kiedy ma ukazać się Civilization Online. Nie wiadomo też, jaki będzie model biznesowy gry. Choć dzisiaj MMO = F2P, więc raczej nie spodziewałbym się nagle płatnych subskrypcji.
[za VG247]
Tomasz Kutera