Założyciel Avalanche Studios uważa, że rynek gier używanych to wina twórców

Powinni bardziej się postarać przy robieniu gier.

Założyciel Avalanche Studios uważa, że rynek gier używanych to wina twórców
marcindmjqtx

Zdaniem Chistofera Sundberga, założyciela i szefa Avalanche Studios, handel oraz wymiana gier używanych są efektem trendu jaki opanował branżę. Gry są zbyt krótkie, nie oferują tzw. replayability - przechodzi się je raz i nie ma powodu, by robić to znowu. Dlatego gracze je wymieniają.

Zapytany przez magazyn EDGE, dlaczego sprawa używanych gier jest tak kluczowa dla graczy, odpowiedział:

Jestem pewien, że stanowi to problem, ponieważ gry są za krótkie. Jeśli można przejść tytuł w 8-10 godzin, to sam bym go oddał - nie ma powodu, by grać w niego jeszcze raz. Jeśli tytuł nie oferuje zróżnicowania i wyborów, gracz nie ma motywacji, by zatrzymać tę grę. No chyba, że ma ona ładne pudełko. Staraliśmy się temu zaradzić przy Just Cause. Chodzę do sklepów z grami co tydzień i zawsze przeglądam używane gry. Zwykle nie znajduję zbyt wielu egzemplarzy naszego tytułu. Faktycznie, na pewno częściowo wie to z autopsji. Just Cause 2, ostatni tytuł jego studia nadal przyciąga codziennie "setki tysięcy graczy". Nic dziwnego - ta gra ma olbrzymią mapę, na której można do woli bawić się liną z hakiem i elementami świata gry. Niedawno gracze sami przygotowali tryb wieloosobowy, który też wpływa na przedłużenie życia Just Cause 2.

Porównanie map z różnych gier - największa na tym obrazku jest z Just Cause 2. Ale jak zauważył dreamerdream, są i większe.

Zgadzacie się z nim? Czy gra im dłuższa tym lepsza? A może kluczowy jest nie czas, a liczba sposobów, na jakie można dany tytuł przejść?

Z tego, co Tomek widział na pokazie, wynika, że Mad Max, nad którym teraz pracuje Avalanche Studio, tworzony jest wedle tej samej zasady: olbrzymi świat i dużo zajęć. Jeśli gracze to docenią, to Sundberg będzie miał kolejny argument na poparcie swojej teorii.

Paweł Kamiński

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.