Zakończenie gry tak tajne, że nie wiedzieli o nim nawet twórcy

Takie rzeczy tylko w rogalikach!

Zakończenie gry tak tajne, że nie wiedzieli o nim nawet twórcy

Rogaliki (od angielskiego roguelike, czyli gry podobne do Rogue) wraz z rozwojem sceny gier niezależnych przeżywają w ostatnich latach drugą młodość. To wszystkie te gry, w których nie ma jednolitej, opracowanej przez twórców kampanii. Zamiast tego bazują na etapach generowanych proceduralnie, dużej losowości i krótkich sesjach rozgrywki.

Jedną z tego typu gier, choć pomyślaną w trochę inny sposób, jest Event[0]. Zamiast biegać po pełnych potworów podziemiach czy eksplorować kopalnie, gracz musi wydostać się z opuszczonej stacji kosmicznej. Samo w sobie nie byłoby to może jeszcze szczególnie oryginalne, ale musi tego dokonać odpowiednio prowadząc rozmowę ze sztuczną inteligencją o imieniu Kaizen, obecną na pokładzie.

Obraz

Zamiast jednak wybierać przygotowane przez twórców wypowiedzi, gracz wpisuje ja sam w języku naturalnym. Kaizen dopasowuje swoje odpowiedzi do tego, co pisze, a jego rolą jest nakłonienie komputera do współpracy. Aby wygrać należy tu więc rozpracować system „myślenia” automatu i wykorzystać go na swoją korzyść.

W zależności od tego, jak uda się to graczowi, event[0] skończyć się może na jeden z trzech sposobów. A w zasadzie - jeden z czterech, jak dowiedział się ostatnio przypadkiem jej scenarzysta i projektant - Emmanuel Corno.

Opisuje on na Twitterze, jak czytał opis fabuły własnej gry na Wikipedii i zwrócił uwagę, że mówi on o czterech możliwych zakończeniach. O tym ostatnim nie wiedział on sam. Okazuje się, że jest ono wynikiem błędu. Jednocześnie jednak jest na tyle satysfakcjonujące i końcowe, że spokojnie można je pomylić z właściwym zakończeniem.

Napisał Corno. Można się domyślać, że błąd ten nie będzie poprawiany.

Dominik Gąska

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.