Zabrzmi to niedorzecznie, ale Total War: Warhammer II właśnie pobił rekord Tekkena 7

Co dwie, zupełnie różne gry, mogą mieć wspólnego?

Zabrzmi to niedorzecznie, ale Total War: Warhammer II właśnie pobił rekord Tekkena 7
Bartosz Stodolny

Tytuł faktycznie brzmi dziwnie, bo niby w czym najnowszy Total War miałby przebijać bijatykę Namco? To znaczy wiadomo, że postacie Tekkena razem wzięte szybko zostałyby zmiecione z powierzchni ziemi przez Mazdamundiego i jego jaszczurzą armię, ale na poziomie czysto produktowym ciężko doszukiwać się czegokolwiek.

Obraz

Jest jednak pewien wspólny mianownik – Denuvo. Oprogramowanie zabezpieczające właściwy DRM przed nieautoryzowanymi zmianami napsuło krwi piratom, ale wszystko wskazuje na to, że złote czasy bezpowrotnie minęły. Na początku września złamano Sonic Manię – po zaledwie ośmiu dniach od premiery. Jeszcze szybciej, po pięciu dniach, złamano Resident Evil 7 i Rime, którego twórcy i tak nie liczyli na cuda. Rekordzistą natomiast był Tekken 7, gdzie Denuvo i DRM poddały się po czterech dniach.

Wczoraj miała miejsce oficjalna premiera Total War: Warhammer II. Również wczoraj, zaledwie parę godzin po tej premierze, możliwe było pobranie pirackiej, działającej wersji. Za cracka odpowiada grupa SteamPunks, która w czerwcu zaprezentowała keygena dla – również korzystającego z Denuvo – Dishonored 2. A ja tylko przypomnę, że 1,5 roku temu piraci z grupy 3DM wieszczyli koniec ery „darmowych” gier. Dziś nie trzeba czekać nawet doby, by je uzyskać.

Obraz

Ciekawe, jak skończy się to dla Denuvo. Wcześniej nawet tych parę dni spokoju zapewniało sprzedaż usprawiedliwiającą cenę zabezpieczenia, która według plotek wynosi 100 tysięcy euro dla dużych wydawców i 10 tysięcy dla studiów niezależnych. Teraz stosowanie Denuvo nie ma większego sensu, choć z drugiej strony Sega, która przecież jest wydawcą Total Wara, nie zamierza go usuwać z nadchodzącego Sonic Forces.

Bartosz Stodolny

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościsegadenuvo
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.