Zabawa w boga, czyli jak gry komputerowe pozwalają wcielić się w stwórcę [wideo]

Populous, The Sims, Spore, Godus to tylko kilka przykładów gier pozwalających wcielić się we wszechmogącego.

Zabawa w boga, czyli jak gry komputerowe pozwalają wcielić się w stwórcę [wideo]
Paweł Olszewski

Zabawa w boga, czyli jak gry komputerowe pozwalają wcielić się w stwórcę

Najsłynniejszy deweloper tzw. "god games", Peter Molyneux, po dziś dzień produkuje duchowych spadkobierców Populousa. Przypomnijmy sobie jak ta gra wyglądała, jak cały gatunek rozwinął się po niej. A także kiedy dokładnie się narodził, Molyneux jest populatyzatorem, ale nie prekursorem gatunku.

Paweł Wysowski

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.