Za dziesięć lat trudno będzie znaleźć grę zupełnie dla pojedynczego gracza

Twierdzą autorzy serii Wipeout.

Za dziesięć lat trudno będzie znaleźć grę zupełnie dla pojedynczego gracza
marcindmjqtx

Stuart Tilley ze studia Liverpool przez grę "zupełnie dla pojedynczego gracza" nie ma na myśli tego, że w przyszłości wszystkie produkcje będą rozbudowanymi światami MMO. Raczej, że coraz mocniejszy będzie w nich aspekt społecznościowy i grając, cały czas będziemy w kontakcie ze swoimi znajomymi przy pomocy dowolnej usługi/serwisu społecznościowego, jaki w przyszłości może mieć wiodącą pozycję.

Wpływanie na karierę Twojego znajomego w trybie dla pojedynczego gracza jest czymś co może być bardzo fajne i  czemu będziemy się przyglądać. Nie chcesz wyłączyć swojej konsoli i wypaść ze swojego kręgu towarzyskiego i myślę, że to będzie jedna z większych rzeczy. Uważam, że za 5-10 lat od teraz, będzie bardzo trudno zrobić udaną grę, która będzie izolować gracza. Za przykłady "uspołecznienia" gier można wziąć choćby znany z ostatnich części Need For Speed system "Autolog", który cały czas szturcha nas osiągami znajomych, albo "Battlelog" z Battlefied 3, który pozwala na komentowanie zakończonych meczy i porównywanie swoich wyników ze znajomymi.

Możemy cofnąć się też do 2008 roku i Shadow Complex, produkcji w pełni dla pojedynczego gracza, która cały czas informowała nas, czy pokonaliśmy więcej przeciwników niż znajomi. Najnowszym przykładem może być epizodyczny The Walking Dead, który pod koniec każdego odcinka podaje statystyki dotyczące tego, jaki procent graczy dokonało dany wybór.

To nie są chyba szczególnie zagrażające naszemu samotnemu graniu rzeczy.

Choć wymagają połączenia z internetem.

Źródło: Eurogamer

Konrad Hildebrand

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.