Z Tekkenem 6 na Xboksa jest problem
Przyznam, że nie przypominam sobie by dotąd jakiś deweloper marudził na Xboxa 360 przy pisaniu gry. Namco Bandai ma jednak zastrzeżenia i przyznaje, że Tekkena 6 łatwiej tworzy się na PS3. Producent wykonawczy gry, Katsuhiro Harada, w wywiadzie udzielonym magazynowi X360 powiedział co mu leży na wątrobie.
05.03.2009 | aktual.: 13.01.2016 17:59
(Jest) wyzawniem umieszczenie tej gry na jednym DVD oraz upewnienie się, że dane będą doczytywane wystarczająco szybko.
Nie tylko nośnik jest tu problemem. Nie bez znaczenia jest fakt, że automatowa wersja gry powstała na płytę, którą zbudowano w oparciu o architekturę konsoli Sony. Wygląda więc na to, że przerzucenie kodu dopasowanego do PS3 na Xboksa również nie jest takie proste.
Silnik graficzny Tekkena 6 został skonstruowany tak, by zapewnić jak najwięcej klatek animacji aby stworzyć wrażenie płynnego ruchu, zamiast skupiać się na wyglądzie pojedynczych klatek. Gra wykorzystuje też w pełni dostosowane rozmycie, które dopasowane jest do każdej postaci oraz jej szybkości, ta gra pokazuje nowy poziom rozmycia i dynamizmu ruchów. Tą technologię bardzo trudno zastosować w mordobiciu pracującym w 60 klatkach animacji na sekundę. W pewnym momencie nawet zespół Soul Calibur 4 musiał oderwać się od swojego projektu, aby pomóc nam osiągnąć ten efekt. Musieliśmy napisać wiele linijek kodu i stale dokonywać optymalizacji by w pełni wykorzystać PSU w PS3. W końcu osiągnęliśmy ten sam efekt na Xboksie, ale było to dużym wyzwaniem.No cóż, póki co Tekken 6 na wszelkich trailerach nie prezentuje się specjalnie imponująco, ale mam nadzieję, że zespół Harady coś jeszcze z gry wyciśnie.