Z połączonych sił Gfk Entertainment i SuperData powstaje "Kapitan Sprzedażgierweuropie"
Dwie firmy analityczne, zajmujące się badaniem dwóch różnych obszarów rynku elektronicznej rozrywki w Europie, ogłosiły nawiązanie współpracy. W końcu!
10.03.2016 | aktual.: 10.03.2016 19:45
Gfk Entertainment zajmuje się zbieraniem danych dotyczących sprzedaży gier na fizycznych nośnikach w Europie. SuperData z kolei wykorzystuje własne metody śledzenia transakcji w cyfrowej dystrybucji, by na podstawie obserwacji zachowań ponad 48 milionów graczy tworzyć zestawienia wyników sprzedaży w tym segmencie.
Ich połączone siły dadzą nam w końcu odpowiedź na pytanie, które dręczy ludzkość od tysiącleci: ile tak naprawdę sprzedaje się gier na Starym Kontynencie? I wbrew pozorom dyrektor zarządzający Gfk, Mathias Giloth, nie przesadza, gdy mówi, że jest to:
Dotychczas bowiem, jakkolwiek inwestorom i prasie były udostępniane pochodzące z różnych źródeł informacje na temat sprzedaży gier, to brakowało takiego, które obejmowałoby pełen rynek. Podawanie sprzedaży wyłącznie cyfrowej lub wyłącznie fizycznej daje tylko część obrazu, a łączenie liczb pochodzących z odrębnych źródeł, ze względu na różnego rodzaju stosowane przez nie metody statystyczne, mogłoby dawać zafałszowane wyniki.
Problem ten podnoszony jest często przy okazji publikacji raportów NPD, organizacji, zajmującej się śledzeniem rynku gier wideo na terenie Stanów Zjednoczonych. Od lat uważana jest za bardzo wiarygodne źródło, od lat również wzbrania się ona przed wzięciem pod uwagę sprzedaży cyfrowej. W końcu czas na to, by to Europejczycy pokazali Amerykanom, jak się to robi!
Przy okazji połączenia sił przez Gfk i SuperData prezes tej drugiej firmy podkreślił z kolei, że obrót w sprzedaży cyfrowej gier wyniósł w zeszłym roku 6,25 miliarda dolarów. Liczba ta nie jest szczególnie zaskakująca - jeszcze niedawno Take-Two przyznało, że przychody z cyfrowych transakcji w GTA V znacząco pomogły jej w osiągnięciu zadowalającego wyniku finansowego w 2015 roku. A to tylko jeden przykład.
Firmy obiecały, że już wkrótce opublikują swój pierwszy wspólny raport. Wyniki takie mają być przez nie podawane co miesiąc.
[Źródło: gamesindustry.biz]
Dominik Gąska