XCOM szuka nowej tożsamości. Może będzie grą z cyfrowej dystrybucji
Ten drugi XCOM. Ten, który nie cieszył się aż takimi względami fanów jak strategia. Ten, który miał być FPS-em, a najnowsze doniesienia sugerują, że... nie będzie.
01.10.2012 | aktual.: 05.01.2016 16:34
Nie ma się co oszukiwać - tworzona przez studio 2K Marin strzelanina straciła na znaczeniu w momencie, kiedy 2K zapowiedziało grę strategiczną XCOM. Premiera tej pierwszej została przełożona na przyszły rok i od tego momentu słuch o niej zaginął. Ale wygląda na to, że praca wre.
Serwis Kotaku otrzymał od jednego ze swoich czytelników zdjęcia, pochodzące rzekomo z ankiety konsumenckiej, które sugerują, że XCOM zmienił perspektywę na trzecioosobową. Co więcej, wygląda na to, że w trakcie rozgrywki będziemy dowodzić czteroosobowym oddziałem, co znowu niec zbliża XCOM do oryginału. Ostatnią nowinką jest fakt, że jedno z pytań ankiety sugeruje, że ta odmieniona gra miałaby być sprzedawana w cyfrowej dystrybucji za równowartość 30 dolarów na PS3 i Xboksie 360 (nie ma mowy o wersji na PC).
Kotaku porównuje sytuację z XCOM do tej, która miała miejsce przy okazji produkcji I am Alive Ubisoftu. Moim zdaniem to nie do końca trafne, bo przecież I am Alive było grą, która swoimi założeniami intrygowała i gracze wyglądali jej z niecierpliwością. Strzelankowy XCOM od początku zbierał baty za to, że nie jest strategią, a po zapowiedzeniu turówki od Firaxis mógłby równie dobrze przestać istnieć. I w sumie właśnie tego się spodziewałem. Może wrzucenie gry do cyfrowej dystrybucji pozwoli 2K odbić sobie nieco koszty produkcji. Pamiętajcie tylko, że na razie to nie są oficjalnie potwierdzone informacje.
źródło: Kotaku
Maciej Kowalik