Xbox zarobił ponad 1,4 mld dolarów na indykach

W programie ID@Xbox nie brakuje polskich produkcji.

Xbox zarobił ponad 1,4 mld dolarów na indykach

ID@Xbox to platforma wspierająca twórców indyków, publikując ich dzieła na konsolach Xbox i na systemie Windows. Program wystartował siedem lat temu, a jego flagowe tytuły to m.in. "Cuphead", "Limbo" czy polskie "Superhot",

Szefem europejskiego oddziału programu jest Agostino Simonetta, który podczas szczytu inwestycyjnego GamesIndustry.biz podzielił się liczbami związanymi z platformą.

Z jego wyliczeń wynika, że gracze wydali przeszło 1,4 mld dolarów na gry spod znaku ID@Xbox. - Program okazał się wielkim sukcesem komercyjnym. Zawsze powtarzam: nie każdy może zostać milionerem w tej branży, ale my zobowiązujemy się do otoczenia opieką naszych partnerów oraz zbudowania ekosystemu, który jest zrównoważony i umożliwia osiągnięcie sukcesu – mówi Simonetta na portalu TrueAchievments.

Obecnie program obejmuje ponad 3400 niezależnych studiów, które pracują nad grami w 67 różnych krajach. Simonetta wylicza, że w fazie aktywnego rozwoju jest ponad 1800. Wśród nich jest m.in. polskie "Medium" od krakowskiego Bloober Team oraz "Scorn", o którym wielokrotnie pisaliśmy. Obie produkcje mają pojawić się konsoli Xbox Series X.

Warto dodać, że ID@Xbox umożliwia twórcom, pracę nad grami o dowolnej wielkości, ich samodzielne publikowanie na platformie Xbox. Deweloperzy mają również bezpłatny dostęp do zestawów programistycznych, a aktualizację gry opublikowanej za pośrednictwem ID@Xbox można wykonać za darmo.

Agostino Simonetta jest weteranem branży, który ostatnich kilkanaście lat spędził na współpracy z rokującymi, niezależnymi twórcami. Miałem okazję poznać go na krakowskim Digital Dragons w 2018 r.

O swojej pracy opowiadał z perspektywy łowcy talentów – Simonetta sam wyszykuje młode studia, testuje ich, a na końcu zachęca do współpracy z Xboxem. Podkreślał, że Polska jest dla ID@Xbox jednym z trzech najważniejszych rynków w Europie, zaraz po Wielkiej Brytanii i krajach nordyckich. "Wasz rynek gamingowy rozwija się niezwykle prężnie" – zapewniał.

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościmicrosoftxbox
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.