Xbox zarobił ponad 1,4 mld dolarów na indykach
W programie ID@Xbox nie brakuje polskich produkcji.
03.06.2020 | aktual.: 04.06.2020 10:40
ID@Xbox to platforma wspierająca twórców indyków, publikując ich dzieła na konsolach Xbox i na systemie Windows. Program wystartował siedem lat temu, a jego flagowe tytuły to m.in. "Cuphead", "Limbo" czy polskie "Superhot",
Szefem europejskiego oddziału programu jest Agostino Simonetta, który podczas szczytu inwestycyjnego GamesIndustry.biz podzielił się liczbami związanymi z platformą.
Z jego wyliczeń wynika, że gracze wydali przeszło 1,4 mld dolarów na gry spod znaku ID@Xbox. - Program okazał się wielkim sukcesem komercyjnym. Zawsze powtarzam: nie każdy może zostać milionerem w tej branży, ale my zobowiązujemy się do otoczenia opieką naszych partnerów oraz zbudowania ekosystemu, który jest zrównoważony i umożliwia osiągnięcie sukcesu – mówi Simonetta na portalu TrueAchievments.
Obecnie program obejmuje ponad 3400 niezależnych studiów, które pracują nad grami w 67 różnych krajach. Simonetta wylicza, że w fazie aktywnego rozwoju jest ponad 1800. Wśród nich jest m.in. polskie "Medium" od krakowskiego Bloober Team oraz "Scorn", o którym wielokrotnie pisaliśmy. Obie produkcje mają pojawić się konsoli Xbox Series X.
Warto dodać, że ID@Xbox umożliwia twórcom, pracę nad grami o dowolnej wielkości, ich samodzielne publikowanie na platformie Xbox. Deweloperzy mają również bezpłatny dostęp do zestawów programistycznych, a aktualizację gry opublikowanej za pośrednictwem ID@Xbox można wykonać za darmo.
Agostino Simonetta jest weteranem branży, który ostatnich kilkanaście lat spędził na współpracy z rokującymi, niezależnymi twórcami. Miałem okazję poznać go na krakowskim Digital Dragons w 2018 r.
O swojej pracy opowiadał z perspektywy łowcy talentów – Simonetta sam wyszykuje młode studia, testuje ich, a na końcu zachęca do współpracy z Xboxem. Podkreślał, że Polska jest dla ID@Xbox jednym z trzech najważniejszych rynków w Europie, zaraz po Wielkiej Brytanii i krajach nordyckich. "Wasz rynek gamingowy rozwija się niezwykle prężnie" – zapewniał.