Xbox w chmurze na PC i iOS - Microsoft poszerza swój streaming

Usługa, wcześniej nazywana Project xCloud, na razie dostępna jest w wersji beta tylko na urządzeniach z systemem Android. Od wiosny przyszłego roku w końcu trafi na PC i iOS.

Gears 5
Gears 5

Microsoft od dawna mówi, że jego celem na tę generację jest walka na polu nie tyle producentów konsol, co ogólnie dostawców treści. Przedstawiciele firmy lubią mówić, że ich rywalem nie ma być Sony, a Google i Amazon.

Stąd coraz silniejsze promowanie przez Microsoft streamingu gier z usługi Xbox Game Pass. Wcześniej znane jako Project xCloud, teraz dostępne jest jako Xbox Game Pass cloud gaming (toporne strasznie, więc i spójne z resztą praktyki nazewniczej Microsoftu). Abonenci Game Passa mogą w jej ramach korzystać z konsolowych gier poza Xboksem.

Na razie oznacza to telefony i tablety z systemem Android. Ale już za około pół roku - bo wiosną 2021 - usługa trafi w końcu na komputery stacjonarne i telefony z iOS-em. Cały czas według tych samych zasad - wystarczy opłacony abonament Xbox Game Pass Ultimate (ok. 53 złotych) i z wszystkich gier dostępnych w usłudze korzystać można również w chmurze.

W przypadku PC odbywać się to będzie w systemie Windows za pośrednictwem aplikacji Xbox. Na urządzeniach z iOS-em dostęp możliwy zaś będzie poprzez przeglądarkę. Microsoft w ten sposób będzie obchodził blokadę sklepu z aplikacjami App Store, który nie pozwala na rozpowszechnianie gier i aplikacji z innych niż Apple źródeł.

Warto podkreślić, że streaming Microsoftu, choć niedostępny w wielu miejscach na świecie, jest dostępny m.in. w Polsce. Oznacza to, że polscy abonenci Game Passa dostają możliwość skorzystania z nowych możliwości streamingu z chwilą ich wprowadzenia.

Dominik Gąska

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.