Xbox vs PlayStation. Mapka pokazuje, kto rządzi na świecie

Choć Microsoft się strara - w branży konsol to Sony dyktuje warunki. Wystarczy spojrzeć na preorder PlayStation 5 w USA. W ciągu zaledwie 12 godzin, konsola rozeszła się w ponad 1 milionie egzemplarzy.

Xbox PlayStation
Xbox PlayStation
Źródło zdjęć: © Getty Images | Christian Petersen

30.10.2020 | aktual.: 01.03.2022 14:31

Agencja marketingowa Rise at Seven sprawdziła, jak wygląda popularność obu marek na świecie. W badaniu uczestniczyło 161 krajów - i oczywiście jest kilka zaskoczeń.

Dominuje marka PlayStation, zgarniając 84% gamingowego rynku. Konsola od Japończyków dominowała również w 148 badanych krajach.

Są jednak kraje, które nie przepadają za Sony, a popularniejszy jest tam Xbox. Są to m.in.:

  • Meksyk: 63,26% Xbox | 36,74% PlayStation
  • Chiny: 54,97% Xbox | 45,03% PlayStation
  • Nowa Zelandia: 51,04% Xbox | 48,96% PlayStation

A jak wypada Polska? Wg zestawienia - u nas Xboksa preferuje tylko 30,13% graczy, a 69,87% woli PlayStatio).

W ramach badania stworzono również mapę, która obrazuje popularność konsol w danym kraju.

Obraz
© Rise at Seven

Ze szczegółowymi wynikami badań, można zapoznać się pod tym adresem.

Źródło artykułu:Polygamia.pl
playstation 5xbox series xps5
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (23)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.