Xbox Series X|S podwoi płynność gier. FPS Boost zrobi skok z 30 do 60 FPS
Wcześniejsze nieoficjalne doniesienia okazały się prawdziwe. Microsoft właśnie wprowadził funkcję FPS Boost dla Xbox Series X|S. Dzięki niej zagramy w gry z poprzedniej generacji z podwójną płynnością - nawet do 120 FPS.
Xbox Series X|S już teraz oferuje szereg usprawnień dla gier z poprzednich Xboxów: One, 360 i oryginalnego. Mówimy tutaj o takich funkcjach jak np. Auto HDR, które poprzez algorytmy SI symuluje efekt HDR, zwiększając maksymalną jasność wybranych elementów oraz kontrast. Oczywiście dysk SSD, nawet gdy dana gra nie otrzymała specjalnej łatki, także znacznie skróci czas wczytywania.
Gdzie indziej przy odblokowanym klatkażu, możemy liczyć na to, że gry, które wcześniej osiągały np. 40-45 FPS-ów na poprzednich Xboksach - teraz będą trzymały się żelaznych 60 FPS. Niestety nie wszystkie tytuły mogą się z tego cieszyć. W przypadku tych, w których silniku twardo zablokowano płynność do 30 FPS, nic nie dało się z tym zrobić. I tutaj właśnie ma pomóc nam nowa funkcja - FPS Boost.
Zapowiedziany teraz FPS Boost zapewni podwojenie płynności gier. Tam, gdzie dotychczas miały one zablokowane 30 FPS, osiągną one 60 FPS. Natomiast te tytuły, które były ograniczone wcześniej do 60 FPS, będą w stanie zapewnić rozgrywkę nawet w 120 FPS.
FPS Boost jest nazwą funkcjonalności, a więc tak jak po naciśnięciu przycisku Xbox i wywołaniu menu bocznego widzimy, że dany tytuł ma Auto HDR, tak zobaczymy również pod tą informacją adnotację o FPS Boost.
Informację o FPS Boost również zobaczymy w nowej zakładce "opcje kompatybilności" przy zarządzaniu grami z poziomu naszej biblioteki. Stamtąd - jeśli chcemy - będziemy mogli także wyłączyć FPS Boost i Auto HDR. Funkcja ta nadejdzie wiosną 2021 r.
W tym momencie uaktualnienie z FPS Boost działa dla "New Super Lucky's Tale" i "Sniper Elite 4", dostępnych w Xbox Game Pass, ale i w dwóch tytułach Ubisoftu: "Far Cry 4" oraz "Watch Dogs 2", jak również UFC 4. Warto podkreślić, że "New Super Lucky's Tale" działa teraz w aż 120 FPS, podczas gdy reszta gier - w 60 FPS.
Dalsze tytuły obsługujące FPS Boost będą dodawane systematycznie - prawdopodobnie podobnie do tego, jak w poprzedniej generacji konsol Microsoft wprowadzał kolejne gry do programu kompatybilności wstecznej.