Xbox One jako platforma dla hardkorowej gry w zarządzanie miastem? Sądny dzień nadchodzi

W Cities: Skylines zagramy na konsoli równo za 3 tygodnie.

Xbox One jako platforma dla hardkorowej gry w zarządzanie miastem? Sądny dzień nadchodzi
Maciej Kowalik

Powiedzieć, że Paradox się nie śpieszył, to nie powiedzieć nic. Wszak konsolowy port gry, która swego czasu przyćmiła nawet markę Sim City, zapowiedziano jeszcze w 2015 roku. Kilka miesięcy po pecetowej premierze, która - jak się później okazało - była się strzałem w dziesiątkę. Paradox ma już na koncie ponad 2,5 miliona sprzedanych sztuk. Pytanie ile przybędzie ich dzięki premierze na konsolach nie jest może najważniejsze na świecie, ale niewątpliwie intryguje. Przynajmniej mnie. I mam świadomość, że mogę być jedyną osobą na świecie, która uważa, że brak gier strategicznych na konsolach to efekt lenistwa developerów, a nie rzeczywistych ograniczeń.

Obraz
Obraz
Obraz

Ale Cities na konsoli nawet ja się nie spodziewałem. Bo kto grał na pececie, ten pewnie drapał się po głowie widząc takie ambicje wydawców. Jak podporządkować te dziesiątki okienek do sterowania padem? Jak pomieścić na ekranie wszystkie potrzebne graczowi informacje, mając świadomość, że mało kto siedzi z twarzą wlepioną w ekran, więc rozmiar tekstu trzeba będzie zwiększyć. W ruchu wygląda to tak:

Cities: Skylines on Xbox One gameplay — Building a city has never been more fun

Nie dziwię się, że port nie był ekspresowy, a Paradox wolał zlecić go firmie Tantalus, która w ostatnim czasie przeniosła Zombi U na PS4, Xboksa One i PC, a teraz pracuje nad switchowymi portami Sonic Mania i Rime. Po drodze przestano mówić już o Cities na PS4. Najnowszy komunikat wspomina tylko o wersji na Xboksa One. I będzie pewnie jednym z ostatnich, bo zagramy już 21 kwietnia.

Obraz

Platformie na pewno nie optymalnej do tego typu zabawy, ale może mogącej sprostać wyzwaniu, by zadowolić kogoś, kto całe dnie spędza przy komputerowym biurku i na myśl o kolejnych klikach mychy dostaje gorączki. Jeśli udałoby się z sukcesem przenieść na konsolę taką grę, Tantalus mógłby dostać kilka ciekawych projektów do rozważenia.

Cities Skylines z jednym dodatkiem będzie kosztować 170 zł bez jednego grosza.

Maciej Kowalik

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościparadoxxbox one
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.