Xbox Live ma 7 lat

Równo siedem lat temu, 15 listopada 2002 r. po raz pierwszy uruchomiono system Xbox Live. Rozwiązanie, które przeniosło już na stałe konsole do sieci, pokazało nam jak przyjemne może być granie za pomocą internetu i bez którego już dziś sobie grania nie wyobrażam. Zaryzykuję nawet tezę, że Xbox Live to największy wkład Microsoftu w branżę konsolową.

Xbox Live ma 7 lat
marcindmjqtx

15.11.2009 | aktual.: 13.01.2016 16:13

Przypomnieć w tym miejscu należy, że przed pojawieniem się Xboxa jedynie Sega ze swoim Dreamcastem oferowała system sieciowy jako standard. Jednak z różnych względów inicjatywa ta nie do końca się udała, podobnie jak wprowadzenie modemu do PS2 przez Sony. Zdecydowanie to Xbox postawił pierwsze kroki w dziedzinie sieciowego grania na poważnie.

Xbox Live wymagał określonej przepustowości łącza internetowego, ale w zamian oferował nowe rozwiązania - lista przyjaciół dostępna z menu konsoli, komunikacja głosowa podczas gier (konkurencja nie mogła sobie z tym poradzić bardzo długo) oraz jedna tożsamość przypisana do profilu graczu.

Wraz z premierą Xboxa 360 Xbox Live rozwinął się jeszcze bardziej, wprowadzając rozwiązania, z których później czerpało choćby Sony (osiągnięcia), darmowe dema dla użytkowników czy mini gry. Co ważne system cały czas się rozwija i niebawem powinniśmy dostać kolejne funkcjonalności jak dostęp do FaceBooka, Twittera czy Last.fm.

To ostatnie przypomina mi, że wolałbym, by Xbox Live miał też normalną przeglądarkę internetową jak PS3, a Toread z kolei chciałby móc przechowywać w usłudze swoje stany gier by nie bać się awarii dysku. Wy pewnie też macie jakieś życzenia, dajcie o nich znać w komentarzach.

Największa wada systemu? Brak polskiej wersji. Dlatego też, w te urodziny Xbox Live, życzymy polskiemu oddziałowi Microsoftu, by w końcu pojawił się on i u nas. Zanim stuknie mu kolejny rok. Szkoda też, że granie w sieci wymaga opłat.

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomości360microsoft
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.