Wymiana “uprzejmości” pomiędzy byłym a obecnym szefem People Can Fly

Czym byłbym poniedziałek bez jakiejś małej aferki w naszym grajdołku?

Wymiana “uprzejmości” pomiędzy byłym a obecnym szefem People Can Fly
Bartosz Witoszka

09.03.2020 | aktual.: 11.03.2020 18:13

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Podczas zapowiedzi lub reklamowania swojego nowego projektu, deweloperzy czy wydawcy często decydują się frazy lub nagłówki w stylu “od twórców gry X”, co ma zachęcić odbiorców do zapoznania się z materiałami i w najlepszych przypadkach, skłonić zakupu. Przy okazji pierwszych informacji The Outer Worlds, nowej gry Obsidian Entertainment, na zwiastunie można było zobaczyć dumne “from the creators of original Fallout”, co dodatkowo chwyciło, bowiem zbiegło się to z doniesieniami o kolejnych porażkach Fallouta 76 wydanego przez Bethesdę. Zresztą, Elex, najnowsza produkcja Piranha Bytes, też był reklamowany frazami pokroju “od twórców Gothica”, co miało nawiązywać do porażki (przynajmniej w oczach fanów) jaką była Arcania.

Mało kto jednak pyta wtedy ile osób z obecnej ekipy rzeczywiście pracuje przy tym nowym projekcie, co zauważył ostatnio Adrian Chmielarz na Twitterze, który odniósł się do haseł reklamowych używanych przez People Can Fly, jego byłego studio, które podczas promocji Outriders wprost nawiązują do Painkillera i Bulletstorma, czyli gier stworzonych za kadencji wspomnianego twórcy. Przypomnijmy, że Chmielarz odszedł z PCF w 2012 roku i założył własne studio, The Astronauts, które dwa lata później wypuściło ciepło przyjętego “Ethana Cartera”, a obecnie pracuje nad Witchfire, o którym dalej wiemy nie wiele.

Jak się łatwo domyślić, wpis ten nie spodobał się obecnej, około 250-osobowej ekipie z Sebastianem Wojciechowskim na czele, który przejął szefostwo nad People Can Fly tuż po odejściu Chmielarza. Wojciechowski zapytany, w wywiadzie dla serwisu InnPoland, o ten Tweet powiedział:

Tuż po odejściu Chmielarza, People Can Fly zmieniło nazwę na Epic Games Poland i przez blisko trzy lata deweloperzy z Warszawy zajmowali się tworzeniem ulepszeń do silnika Unreal Engine 4 (autorskiej technologii Epica) czy produkcją Gears of War: Judgment wydanego w 2013 roku. Po tym okresie Wojciechowski i spółka usamodzielnili się, przyjmując starą nazwę oraz zajmując się kolejnymi projektami – dziś wiemy, że jest to wspomniane wcześniej Outriders zapowiedziane na trzeci kwartał tego roku.

Obecny szef People Can Fly dodaje także, że nie ma zbyt wielu informacji o Witchfire, ale mimo wszystko trzyma za Chmielarza kciuki:

Bartek Witoszka

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Komentarze (2)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.