Wymiana “uprzejmości” pomiędzy byłym a obecnym szefem People Can Fly

Czym byłbym poniedziałek bez jakiejś małej aferki w naszym grajdołku?

Wymiana “uprzejmości” pomiędzy byłym a obecnym szefem People Can Fly
Bartosz Witoszka
2

Podczas zapowiedzi lub reklamowania swojego nowego projektu, deweloperzy czy wydawcy często decydują się frazy lub nagłówki w stylu “od twórców gry X”, co ma zachęcić odbiorców do zapoznania się z materiałami i w najlepszych przypadkach, skłonić zakupu. Przy okazji pierwszych informacji The Outer Worlds, nowej gry Obsidian Entertainment, na zwiastunie można było zobaczyć dumne “from the creators of original Fallout”, co dodatkowo chwyciło, bowiem zbiegło się to z doniesieniami o kolejnych porażkach Fallouta 76 wydanego przez Bethesdę. Zresztą, Elex, najnowsza produkcja Piranha Bytes, też był reklamowany frazami pokroju “od twórców Gothica”, co miało nawiązywać do porażki (przynajmniej w oczach fanów) jaką była Arcania.

Mało kto jednak pyta wtedy ile osób z obecnej ekipy rzeczywiście pracuje przy tym nowym projekcie, co zauważył ostatnio Adrian Chmielarz na Twitterze, który odniósł się do haseł reklamowych używanych przez People Can Fly, jego byłego studio, które podczas promocji Outriders wprost nawiązują do Painkillera i Bulletstorma, czyli gier stworzonych za kadencji wspomnianego twórcy. Przypomnijmy, że Chmielarz odszedł z PCF w 2012 roku i założył własne studio, The Astronauts, które dwa lata później wypuściło ciepło przyjętego “Ethana Cartera”, a obecnie pracuje nad Witchfire, o którym dalej wiemy nie wiele.

Jak się łatwo domyślić, wpis ten nie spodobał się obecnej, około 250-osobowej ekipie z Sebastianem Wojciechowskim na czele, który przejął szefostwo nad People Can Fly tuż po odejściu Chmielarza. Wojciechowski zapytany, w wywiadzie dla serwisu InnPoland, o ten Tweet powiedział:

Tuż po odejściu Chmielarza, People Can Fly zmieniło nazwę na Epic Games Poland i przez blisko trzy lata deweloperzy z Warszawy zajmowali się tworzeniem ulepszeń do silnika Unreal Engine 4 (autorskiej technologii Epica) czy produkcją Gears of War: Judgment wydanego w 2013 roku. Po tym okresie Wojciechowski i spółka usamodzielnili się, przyjmując starą nazwę oraz zajmując się kolejnymi projektami – dziś wiemy, że jest to wspomniane wcześniej Outriders zapowiedziane na trzeci kwartał tego roku.

Obecny szef People Can Fly dodaje także, że nie ma zbyt wielu informacji o Witchfire, ale mimo wszystko trzyma za Chmielarza kciuki:

Bartek Witoszka

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne