Wygląda na to, że Metal Gear Survive sprzedaje się bardzo źle
Szybko, udawajmy zaskoczonych!
27.02.2018 10:04
Bezczeszczenie dobrego imienia legendarnej marki? Złość za płatne sloty na zapisy? Sprzymierzenie internautów szerzących popularny hasztag #fuckkonami? Zwracanie uwagi na recenzje w przypadku "niepewnego" towaru? Ogólny brak recenzji na premierę spowodowany leżącymi serwerami (w grze "zawsze online", przypominam)? Którykolwiek powód zadziałał najmocniej, jedno jest pewne - Metal Gear Survive wygląda na sprzedażowe rozczarowanie sezonu.
METAL GEAR SURVIVE – Launch Trailer | PS4
Jak zdradza znany i lubiany analityk Daniel Ahmad, zombie-odszczep marki ledwo zaistniał na rynku brytyjskim. Największym rynku naszego kontynentu. Nie sprzedał nawet pięciu procent sumy, jaką w analogicznym okresie osiągnął The Phantom Pain. Oraz wypadł o 85% słabiej niż Metal Gear Rising: Revengeance w pierwszym tygodniu. Chociaż to diametralnie inne porównania. "Piątka" była długo wyczekiwanym "finałem" sagi Kojimy (niestety, i dość zawodzącym na polu fabularnym, i zwyczajnie niedokończonym z powodu nacisków od zniecierpliwionego wydawcy), a w ostatnim oficjalnym ogłoszeniu (2016) usłyszeliśmy o sześciu milionach rozesłanych do sklepów egzemplarzy. Dane na temat Rising biorę z niepewnego serwisu VGChartz, ale znajdziemy tam dwa miliony sprzedanych kopii.
Jeżeli zatem negatywna atmosfera wokół Survive utrzyma się dłużej - a nie widzę żadnej skruchy w Konami, więc to bardzo prawdopodobne - istnieje cień szansy, że ta multiplatformowa pozycja nie przekroczy... pierwszego miliona? Po kilkunastu godzinach spędzonych w jej szponach nabrałem przekonania, że japoński wydawca był przygotowany na czarny scenariusz, bo tutaj wręcz widać, iż sama gra powstała po najmniejszych kosztach. Ponowne wykorzystanie niemal wszystkich obiektów z The Phantom Pain to zaledwie początek, o reszcie napiszę w naszej piątkowej recenzji. Zapewniam, że będzie trochę śmiechu. Nie muszę Was chyba prosić o rozsądek do tego czasu.
No, to się dzieje. Konami oprócz PES-a wydaje teraz jedną "prawdziwą" grę rocznie. Szkoda, że zamiast udowodnić, iż wcale nie potrzeba Kojimy, by z głową pociągnąć serię w przyszłość, woli dziubać resztki i działać metodą "złej prasy". Cóż. Przynajmniej Netfliksowa "Castlevania" daje radę. Drugi sezon coraz bliżej!
Adam Piechota