Wydanie gry na XBLA jest dziś szalenie trudne
Zaledwie wczoraj poznaliśmy narzekania australijskich, niezależnych deweloperów na politykę Microsoftu co do wydawania gier na XBLA, a dziś o tym samym mówi Martyn Brown z Team 17. Firma wydała niedawno Wormsy, które okazały się dużym sukcesem a w przygotowaniu ma także remake Alien Breed. Mimo tych sukcesów, Martyn Brown na łamach GamesIndustry zauważa, że małym firmom jest dziś znacznie trudniej wydać grę na XBLA niż kiedyś. Główną przeszkodą ma być dopasowywanie przez Microsoft nowych tytułów, do "dziur" które istnieją w portfolio konsoli. Jednym słowem, chodzi o to, by gry te nie były zbyt podobne do siebie. To niejako potwierdza zarzuty Australijczyków. Tym bardziej, że Brown przyznaje, że w ciągu ostatnich 18 miesięcy wydawano głównie tytuły będące znanymi markami. Tłumaczy to jednak faktem, że w portfolio XBLA nie ma już zbyt wielu "dziur" do zapełnienia przez małe, niezależne firmy.Z jednej strony taka polityka ma ręce i nogi, z drugiej, stare przysłowie mówi, że od przybytku głowa nie boli.
16.07.2009 | aktual.: 13.01.2016 17:40