Wybuchające Beczki - książka od gracza dla graczy
Lubicie czytać książki o grach bardziej niż grać w egranizacje książek? W takim razie zainteresujcie się Wybuchającymi Beczkami autorstwa Krzysztofa Gonciarza, znanego choćby z TVGry.pl
07.05.2011 | aktual.: 06.01.2016 12:53
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Jeśli kiedyś wpadliście na bloga autora pod tym samym eksplodującym tytułem, to mniej więcej wiecie, czego można się po książce spodziewać: różnego rodzaju przemyśleń dotyczących projektowania gier i tego, dlaczego tak bardzo niektóre nam się podobają, a inne nie.
Jeżeli przegapiliście, to niedawno na Gameday 2011 w Sosnowcu autor miał swoją prezentację poświęconą stosunkom małe studio - media. Tam też oficjalnie ogłoszono powstanie "Wybuchających beczek".
Oficjalnie książkę reklamuje się tymi słowami:
Wybuchające Beczki to książka, która w lekki i przystępny sposób przedstawia teoretyczne i praktyczne trudności projektowania gier wideo. Bazuje na współczesnych, popularnych przykładach - znajdzie się w niej zarówno Halo: Reach, jak i Civilization V czy Wiedźmin 2.
Autor proponuje wszystkim graczom przyjęcie nowego, bardziej konstruktywnego i analitycznego zarazem sposobu patrzenia na najpopularniejsze gry na rynku. Wychodzi w tym od światowego kanonu literatury zajmującej się badaniem gier, zahaczając o tematy, które nigdy dotąd nie były rozpatrywane w języku polskim.
To dobra lektura zarówno dla początkujących twórców i projektantów gier, jak i fanów tej dziedziny rozrywki i osób chcących czynnie uczestniczyć w jej rozwoju!
Po przeczytaniu Wybuchających Beczek już nigdy nie powiesz: „ten poziom jest nudny”. Będziesz dokładnie wiedzieć, jakie błędy projektowe popełnili jego twórcy, albo na ile ta „nuda” była celowa.
Fragment "Wybuchających beczek" możecie przeczytać tutaj. Książka powinna ukazać się w drugiej połowie czerwca, ale już teraz możecie składać przedpremierowe zamówienia.
Konrad Hildebrand