Wybuchające Beczki - książka od gracza dla graczy
Lubicie czytać książki o grach bardziej niż grać w egranizacje książek? W takim razie zainteresujcie się Wybuchającymi Beczkami autorstwa Krzysztofa Gonciarza, znanego choćby z TVGry.pl
Jeśli kiedyś wpadliście na bloga autora pod tym samym eksplodującym tytułem, to mniej więcej wiecie, czego można się po książce spodziewać: różnego rodzaju przemyśleń dotyczących projektowania gier i tego, dlaczego tak bardzo niektóre nam się podobają, a inne nie.
Jeżeli przegapiliście, to niedawno na Gameday 2011 w Sosnowcu autor miał swoją prezentację poświęconą stosunkom małe studio - media. Tam też oficjalnie ogłoszono powstanie "Wybuchających beczek".
Oficjalnie książkę reklamuje się tymi słowami:
Wybuchające Beczki to książka, która w lekki i przystępny sposób przedstawia teoretyczne i praktyczne trudności projektowania gier wideo. Bazuje na współczesnych, popularnych przykładach - znajdzie się w niej zarówno Halo: Reach, jak i Civilization V czy Wiedźmin 2.
Autor proponuje wszystkim graczom przyjęcie nowego, bardziej konstruktywnego i analitycznego zarazem sposobu patrzenia na najpopularniejsze gry na rynku. Wychodzi w tym od światowego kanonu literatury zajmującej się badaniem gier, zahaczając o tematy, które nigdy dotąd nie były rozpatrywane w języku polskim.
To dobra lektura zarówno dla początkujących twórców i projektantów gier, jak i fanów tej dziedziny rozrywki i osób chcących czynnie uczestniczyć w jej rozwoju!
Po przeczytaniu Wybuchających Beczek już nigdy nie powiesz: „ten poziom jest nudny”. Będziesz dokładnie wiedzieć, jakie błędy projektowe popełnili jego twórcy, albo na ile ta „nuda” była celowa.
Fragment "Wybuchających beczek" możecie przeczytać tutaj. Książka powinna ukazać się w drugiej połowie czerwca, ale już teraz możecie składać przedpremierowe zamówienia.
Konrad Hildebrand