Wszystko co chcieliście wiedzieć o konsolowym Wiedźminie 2 i nie baliście się o to zapytać
Michał Kiciński z CD Projekt RED odpowiada na Wasze pytania na temat konsolowej wersji Wiedźmina 2. To chyba jak na razie największa baza wiedzy w internecie o nowej grze CD Projektu. Zapraszamy do czytania.
03.06.2011 | aktual.: 15.01.2016 15:45
Zadaliście mnóstwo pytań. Bardzo dużo z nich o wersję na PS3, o jakość grafiki, o różnice... sporo tego było. Na większość Waszych pytań odpowiedział Michał Kiciński, za co serdecznie mu dziękujemy.
1. Kiedy premiera?
Pod koniec tego roku. Dokłada data premiery nie została jeszcze wyznaczona. Zostanie podana na targach GC w Kolonii.
2. Na ilu płytach będzie gra?
Trochę za wcześnie aby o tym mówić. Dokładny skład pakietu podamy bliżej premiery.
3. Czy wydanie konsolowe też będzie miało mapę, artbook itp., czy standardowe gołe pudełko z instrukcją? / Czy wersja Xboxowa będzie równie bogata co wersja PC-towa ? Czy dostaniemy tylko pudełko z płytą i ominie nas wydanie w wersji premium...
Bardzo nam zależy aby konsole wydanie Wiedźmina 2, też było wyjątkowe i bogatsze od zwykłych edycji. Rozpoczęliśmy już rozmowy z Microsoftem na ten temat. Jednak jest sporo za wcześnie aby informować o szczegółach. Poinforumujemy gdy, będziemy mieli potwierdzone informacje. Trzeba też pamiętać o ograniczeniach związanych z wydawaniem gier na konsole, mam jednak nadzieję, że wydanie gry na Xboxa też będzie naprawdę wyjątkowe.
4. Jakie opcje językowe?
Gra będzie dostępna w 11 wersjach językowych tak jak wersja na PC. Istnieje mala szansa, że może pojawi się jeszcze jedna tekstowa wersja językowa, ale to raczej nie dotyczy polskich graczy.
5. Kinect compatible?
Tego nie planujemy i nie sądze aby miało się to zmienić. Choć podobno nigdy nie należy mówić nigdy;-)
6. Czy tak jak na PC, gra będzie przerywana ekranami ładowania tylko przy kilku okazjach?
Tak. System streamingu danych w tle będzie również w przypadku wersji na Xboxa. Cel jest taki, aby doładowania absolutnie nie przerywały rozrywki i nie psuły zabawy. Zobaczymy co nam się uda osiągnąć, ale na pewno będziemy mocno pracować nad tym systemem, żeby mimo ograniczeń platformy działał nie gorzej niż w przypadku PC!
7. Co z PS3? Czekają aż skończą port na Iksa? Szukają ludzi już teraz? Czy może w ogóle nie planują? / Czy przynajmniej w odległych planach będzie wydany również na konsole SONY?? / Dlaczego tylko na X360? Czyżby chodziło o pieniądze? / Kiedy na PS3 i czemu tak późno? / Czy wyjdzie wersja na PS3 ? Jeżeli wyjdzie to kiedy to nastąpi (rok i miesiąc poproszę)?
Przecież MS znany jest z wydawania kasy na czasową (w tym wypadku i tak niepełną) ekskluzywność. Staramy się koncentrować siły na jednej platformie nad którą pracujemy w danym czasie. Chodzi nam o to, aby grę dostosować idealnie do specyfiki danego sprzętu i wycisnąć z niego maksimum możliwości. Choć oczywiście REDengine tworzony był też z myślą o PS3. Niemniej, na dziś mamy w planach Xboxa, co będzie potem dowiemy się po premierze wersji na X'a.
8. Kiedy premiera - czy prawdą jest, że będzie miała miejsce 15 listopada?
Ta data została podana przez sklepy internetowe bez uzgodnień z nami i domniemuję, że jest to ich własna estymacja. Oczywiście, nie mogę potwierdzić tej daty. Dokładana data premiery zostanie podana w okolicach GC, też po stosownych ustaleniach z wydawcami gry.
9. Jaka będzie cena gry i czemu aż 2x drożej niż na PC?
Cena detaliczna nie została jeszcze ustalona (podawane przez sklepy ceny są ich orientacyjnymi estymacjami i nie były z nami uzgadniane tak jak data premiery). Mogę jedynie obiecać, że w przypadku rynku polskiego, tak jak zwykle w przypadku gier z CD Projekt, postaramy się uwzględnić specyfikę lokalnego rynku i inną siłę nabywczą konsumentów. Nie mogę jednak dziś niczego obiecać, gdyż ta sprawa również wymaga ustaleń z właścicielem platformy, firmą Microsoft.
10. Czy można liczyć na demo (pewnie nie, ale kto wie...)?
Na dziś, nie planujemy.
11. Czy gra na konsolę będzie zawierać wszystko co było w grze na PC. Tzn. czy fabuła nie będzie jakoś okrojona, czy będzie dużo pobocznych misji - zabijanie potworów itd, itp. Niech będzie wszystko - mogą to wydać nawet na czterech płytach żeby tylko było wszystko co w wersji na PC.
Gra od strony fabularnej NIE BĘDZIE OKROJONA ANI MIAŁA ŻADNYCH UPROSZCZEŃ. Naszym celem jest wydanie na konsole jednej z najbardziej złożonych, nieliniowych, dojrzałych i wymagających gier jakie kiedykolwiek wyszły na konsole. Wierzymy, że na konsolach jest też dużo graczy oczekujących bardziej wymagającej rozrywki (i mających 17 i więcej lat). Tak więc dostosowywujemy GUI, Sterowanie, Kamere, ale absolutnie nie spłycamy rozgrywki i tym bardziej fabuły! Wręcz może być bardzo minimalnie rozszerzona, ale to niespodzianka na potem;)
12. Acha i kiedy jakieś informacje o wersjach sklepowych - bo preordera to ja mogę nawet dziś złożyć.
Myślę, że jest szansa na takie informacje w okolicach GC, lub najpózniej na naszej jesiennej konferencji.
13. Za ile się sprzedali MSowi?
Jesteśmy niesprzedajni;-) Mamy swoje cele i swoje podejście, i decyzje opieraliśmy o własne przemyślenia.
14. Można liczyć na jakieś screeny w odniesieniu do max detali na pc?
Będą się stopniowo pojawiać. W pierwszej kolejności myślę, że pojawi się trochę filmików z Gameplay'u po E3. Powinno być widać, że REDengine zacnie daje rade na Xboxie.
15. Czy konsolowa wersja będzie w jakikolwiek sposób ocenzurowana? Zastanawia mnie to zwłaszcza pamiętając "aferę" ze "sceną erotyczną" w Mass Effect 1.
Absolutnie nie! Gra będzie miała te same ratingi co PC. Mam nadzieję, że do tego czasu zmienią prawo w Australii (powrót ratingu 18+) i nie będzie kłopotu z wydniem gry na tym rynku (był to jedyny rynek gdzie napotkalismy schody w temacie cenzury)
16. Czy macie jakiś podpisany kontrakt z Microsoftem, który wyklucza kompletnie Wiedzmina ps3 ?
Nie
17. Czy wyjdzie wersja na Ps3 ? Jeżeli wyjdzie to kiedy to nastąpi (rok i miesiąc poproszę)? Czy będzie to port z wersji na Xboxa czy z PC ? Czy będzię wyglądał tak samo (lepiej lub gorzej) niż na Xbox 360?
Za wcześnie mówić o wyjściu gry na PS3, a tym bardziej o szczegółach wspomnianych w pytaniach. Mogę jedynie zapewnić, że każdą platformę traktujemy bardzo poważnie i jeśli kiedyś będzie W2 na PS3, to na pewno zadbamy aby był możliwie najwyższej jakości (zarówno gra jak i jej wydanie)
18. Czy do premiery W2 na x360 pojawi się duże, płatne DLC? Mam tu na myśli nowe misje, nowe lokacje, nowe postacie.
Plany odnośnie rozwoju wersji PC będą stopniowo ujawniane. Na razie koncentrujemy się na poprawkach i udoskonaleniach, oraz mniejszych dodatkach DLC. Mamy na to pomysły przynajmniej na kolejne 1-2 miesiące prac. Potem, czyli w okolicach GC powiemy co planujemy dalej.
19. Kiedy będziemy mieli okazję zobaczyć konsolową wersję w akcji, wyłączając wasze stoisko na tegorocznych E3? Kolejnym miejscem po E3 gdzie będzie pokazywany konsolowy Wiedźmin 2, będą targi w Kolonii w połowie sierpnia, a potem zapewne nasza jesienna konferencja.
20. Jak szacujecie wasze szanse przeciwko głównemu rywalowi W2 na x360- Skyrim?
Są to różne gry, o zupełnie różnej filozofii, i trafiają trochę w różne gusta. Upraszczając Wiedźmin stawia na fabułę, Skyrim na otwarty świat. Myślę, też, że najwięksi fani RPGów pewnie spróbują obu gier. Patrząc z innej strony, na pewno Skyrim będzie miał potężny marketing i rozbudzi ogromne oczekiwania graczy, ich spełnienie będzie kluczem do sukcesu, lub przyczyną mniejszego powodzenia (porażka nie wchodzi w grę). Wiedźmin 2 jest zaś na innym etapie, gracze dość dobrze wiedzą, czego mogą się spodziewać po grze, to dla nas dość komfortowa sytuacja. Podsumowując, moim zdaniem obie gry są w zupełnie różnych sytuacjach i obie mają szansę odnieść duży sukces.
21. The Witcher Versus szału nie wywołał, choć posiada pewne grono fanów. No i tylko 3 postacie do wyboru... Pojawi się Versus v.2.0?
Nie jest to bezpośrednio nasz projekt. Wszystko w rękach twórców!
22. Nie można było ogłosić tego wcześniej? Ehh.
Nie bardzo. Całe studio pracowało na maksymalnych obrotach nad wersją PC. Ogłoszenie projektu to nie tylko prosty press release, czy filmik. To ogromna praca wewnątrz zespołu nad harmonogramem produkcji, budżetem, umowami wydawniczymi itd. Dopiero dopięcie tych rzeczy pozwala na komfortowe ogłoszenie projektu. Inaczej można się bawić w kolejne Duke Nukem Forever;) - choć zdaje się, że w końcu wyjdzie. Normalnie nie sądziłem, że tego doczekam;)
23. Czy zostanie stworzony samouczek ? Np. w formie dodatkowego poziomu w którym dużo łatwiej (niż obecnie) poznamy metody walki...
Jednym z najczęstszych zastrzeżeń do wersji PC był brak odpowiedniego tutoriala i rzucanie graczy na zbyt głęboką wodę. Na pewno będziemy ten element dopracowywać i przeprojektowywać. Ale nie tak aby po prostu było łatwiej, tylko aby lepiej wytłumaczyć niuansy systemu walki.
24. Wersja Xboxowa będzie zawierać jakieś zmiany w fabule np. dodatkowe wątki ?
Istnieje taka możliwość. Na pewno nie będą to zmieny ogromne, ale może się pojawić trochę nowej zawartości. Niezależnie od tego czy i ile dodatkowego materiału pojawi się w grze, będziemy go również udostępniać za darmo do wersji PC!
25. Co z Wiedzminem 1?
Szykujemy drobiniutką (proszę nie oczekiwać cudów) niespodziankę na drugą połowę roku. Tym bardziej, że gra wciąż się doskonale sprzedaje!
26. Przede wszystkim, czy w ogóle planują wydać Wiedźmina na konsolę Sony - nie obchodzi mnie kiedy, ale czy w ogóle. (to, że w wywiadzie powiedziano, że DZIAŁA na PS3, to jeszcze o niczym nie świadczy)
Jeśli chodzi o nasze intencje. To oczywiście,że byśmy chcieli. Zrobiliśmy kawał zacnej gry i w naszej ocenie warto aby miało szansę zapoznać się z nim jak najwięcej graczy. Ale intencje to nie wszystko. Projekt musi mieć sens merytorcznie, organizacyjnie i finansowo. Jak nam się to uda zgrać to będziemy mieli co ogłosić. Warto pamiętać, że stoimy raczej na stanowisku aby nie łapać za dużo srok za ogon. Kiedyś już zawiesiliśmy dwa projekty i nie chcemy być zmuszeni kiedykolwiek robić to ponownie.
27. Drugie pytanie (z wczorajszych komentarzy moich): czy Panowie rozważali poproszenie o pomoc przy konwersji na PS3 Namco Bandai. Czy w ogóle była taka możliwość, czy może ich stosunki z Namco nie są aż tak zażyłe.
Zażyłość nie jest tu kluczowa. Nasze doświadczenie mówi nam, że jeśli chcemy utrzymać 100% gwarancję jakości musimy to robić sami. Na rynku pełno jest portów robionych w kooperacji lub przez podwykonawców, niezbyt często widać w nich tyle serca ile sami twórcy wkładają w oryginał.
28. Co z Powrotem Białego Wilka?
Niestety wciąż zawieszony. Jak się coś w temacie zmieni, na pewno zauważycie;)
29. Ja mam pytanie dlaczego tak późno zatrudnili Bagińskiego aby włożył swoje trzy grosze do tej produkcji i czy konsolowi gracze dostaną w końcu porządne intro i outro, nie tak jak w przypadku wersji pc...
Czasy, gdy filmy prerenderowane były jedyną opcją pokazania pięknej grafiki komputerowej minęły. Uznaliśmy (i wiele innych firm z branży też), że dobrze zrobione filmy na silniku też mogą wyglądać naprawdę imponująco... Ale też lubimy CGI;) stąd pomysł powrotu do współpracy z Platige Image i dzięki temu możecie oczekiwać malego dodatku tego typu w wydaniu gry na X'a (a pecetowcy kolejnego darmowego update'u:) A dlaczego nie wcześniej, nie będę wnikał w szczegóły, ale była to dobrze przemyślana decyzja, jakkolwiek inaczej by to wyglądało z zewnątrz (to w odpowiedzi też na lekko zarzutowy wydźwięk pytania:)
30. Czy achievement'y będą przyjemne do robienia, czy hardcorowe ? Na przykład - zobacz 16 zakończeń za 10 punktów.
Będą najbardziej hardcorowe w historii X'a... no dobra, żartowałem. Opowiemy o nich bliżej premiery...
31. Czy jest przewidywalny tryb COOP lub np Horda dla 2 graczy Live i Split Screen
Nie planujemy tego typu rozszerzeń dla rozgrywki. Wprowadzenie tak daleko idących zmian i modyfikacji zmusiło by nas do przesunięcia premiery wersji na konsole na tak odległy termin, że wszyscy by nas za to bardzo znielubili.
32. Co z osobami, które nie grały w jedynkę? Planowany jest jakiś komiks wprowadzający (a'la ME Genesis na PS3)? Jak będzie rozwiązana kwestia wprowadzenia dla graczy konsolowych, którzy pierwszego Witchera mogli nie widzieć na oczy?
Konstrukcja W2 pozwala na rozgrywkę bez poznawania historii z W1, ani czytania książek. Choć zarówno jedno jak i drugie dodaje różne smaczki i pogłębia rozrywkę. Niemniej być może wprowadzimy małe zmiany, które jeszcze usprawnią wcielanie się w Geralta tym, dla których zarówno bohater jak i świat gry są zupełną nowością.
33. Czy walka w wersji na Xboxa będzie bardziej przypominać slashery?
Sterowanie - jakie rozwiązania/uproszczenia przewidziane dla grających za pomocą pada? walka będzie w dużym stopniu takim samym doświadczeniem jak granie w wersję PC z podłączonym padem. Wiele osób sobie ją bardzo chwali.
34. Czy możemy liczyć na bundle z konsolą? Wtedy z pewnością zaopatrzę się w taki zestaw
Będziemy o tym rozmawiać z MS. Za wcześnie na obietnice, ale szansa jest!
35. Czy po skończonej wersji na Xbox 360 planujecie zaangażować cały zespół nad wersją dla konsoli Sony? 2. Czy jest w zespole kilka osób które powoli, nieoficjalnie próbują okiełznać PS3 równolegle do wersji na X360?
Na pewno po Xboxie ruszymy pełną parą prace nad kolejnym projektem. Czy PS3, dziś za wcześnie o tym mówić. Jeśli chodzi o prace nad PS3, to temat jest badany pod kątem zgodności naszej technologii z tą platformą, więc nie jest to tak, że sprawy zupełnie nie dotykamy.
36. Jak już ogólne prace nad Wiedźminem 2 na konsolę/e zostaną zakończone, tym samym zespół zyska doświadczenie w tej dziedzinie, planujecie wskrzesić Powrót Białego Wilka na Waszym nowym silniku?
Bardzo byśmy chcieli wskrzesić kiedyś ten projekt. Czujemy do niego sentyment i myślę, że miałby spore szanse rynkowe. Niestety dziś mamy tyle spraw na głowie, że nie ma szans nawet dłużej się nad tym zastanawiać.
37. Czy od razu będzie zaimplementowany jakiś dodatkowy kontent (DLC), w stosunki do wersji PC, jeżeli tak to czy do każdej wersji, czy tylko np. do kolekcjonerek, pre-orderów?
Jak pisałem, jest szansa na dodatkową zawartość, ale nie ujawniamy jeszcze dziś szczegółów. Na pewno nie należy się spodziewać czegoś o niesamowitych rozmiarach. Co do specjalnych DLC, to ewentualnie może będą jakieś drobne dodatki, podobne do 6ciu przedpremierowych DLC na PC, ale nie jest to dziś pewne.
38. Podobno na PC system save-ów (checkpointów) nie jest najlepiej rozwiązany, czy będzie to poprawione na konsoli?
Większość rzeczy na które dziś narzekają gracze jest już poprawianych (dodaliśmy już pierwsze nowe checkpointy, usprawniliśmy system save'ów o kompresje plików i funkcję kasowania). Generalnie, więc można się spodziewać, że wszystkie tego typu rzeczy będą poprawione w wersji konsolowej (i też w PC w kolejnych patchach).
39. Jakie plany na przyszłość co do kontynuacji Wiedźmina i może innych nowych do tej pory nie wymienianych produkcji
Na razie główny plan i nacisk, to wsparcie dla wersji PC i wydanie gry na platformie Xbox. Innych planów na dziś dzień nie ma. Co nie znaczy, że nie pojawią się w przyszłości;)
40. Dlaczego KŁAMALI, ze nie pracują nad wersja konsolowa, ze "tylko PC a potem zobaczymy". A tu chcą na E3 pokazywać już grywalną wersje.
Nie kłamaliśmy. Praktycznie cały team pracował na wersją PC. Ale jednocześnie mówiliśmy, że od strony technologii przygotowywujemy multiplatformowość. Dzięki temu możemy pokazać pierwszy, fragment gry już na E3.
41. Czy wersja na X360 będzie dużo brzydsza od pecetowej?
Będziecie musieli sami zobaczyć i ocenić. Moim zdaniem, REDengine daje niesamowicie radę, powinno to być widać już na pokazie na E3. Warto też pamiętać, że wyjątkowa strona wizualna Wiedźmina 2, to nie tylko kwestia wypasionego sprzętu, ale też graficznej strony artystycznej, a ta pozostaje bez zmian!
42. Czy gra będzie lepsza od FIFY 11?
Tak:-) ..no dobra może nie dla wszystkich;)
43. Gdzie na E3 chcą pokazywać grywalną wersję? CDP Red swoją konferencję na E3 miał wczoraj (tak, już się zaczęło) i nie pokazywał żadnej grywalnej wersji.
Tak będziemy:)
44. Czy CD Projekt RED nie potrafi wydać gry Wiedźmin 2 na konsole ps3 ?
Potrafi, ale nie potrafi się sklonować - jeszcze;)
45. Sprzedali się firemce od wykupowania wszystkiego. Wiedźmin stal się czasowym ex. dla X360 i to chamsko widać. Nie ładnie, nie ładnie. Zagranie poniżej pasa dla ludzi, którzy chcieli w to zagrać na PS3. Od takiej polityki już świat odszedł, ale widać, że w afryce jeszcze piach w oczy wieje. Trudno fanboje Sony poczekają, albo nie zagrają w ogóle. Jestem tylko ciekaw czyj to pomysł. M$ Polska, czy gdzieś dalej.
Teorie spiskowe męczą nasze społeczeństwo. Nawet oparte na tak niedorzecznych założeniach. No bo jak może być exclusive czasowy na Xboxa, skora gra już zostala wydana na PC;)
46. Czy nie warto pójść za ciosem i wydać część pierwszą ?
Pewnie by było warto. Ale musiały by to robić drugie kopie naszych klonów, te pierwsze robiłyby wersje na PS3;)
47. Stawam, że wersji na PS3 nigdy nie będzie. Zobaczycie. A ja powiedziałem to pierwszy dnia 3 VI 2011
Ja bym jednak się na Twoim miejscu nie zakładał;)
48. Czy Witcher 2 na Xboxa będzie miał jakąś fajną dodatkową zawartość która zachęci do kupienia posiadaczy pc'towej wersji? Skoro mowa jest o tym, że gra będzie identyczna fabularnie jak wersja PC, może dostanie tam kilka dodatkowych misji, czy coś w ten deseń, jak macie zamiar przekonać osoby, które nabyły wersje na komputery osobiste, by kupiły to samo po raz drugi?
Patrząc od tej strony raczej nie! Generalnie wersje Xbox i PC będą tożsame (PC doczeka się sporych uaktualnień wraz z premierą Xboxowej wersji). Nie zależy nam na tym aby ktoś kupował dwie kopie gry. Nasze podejście polega raczej na tym, że Ci którzy nie mają możliwości zagrania na PC teraz będą mogli zagrać w grę. Dotyczy to zwłaszcza niektórych rynków zachodnich, gdzie gry PC nie są aż tak popularne.
49. Dlaczego nie zapowiedzieli oficjalnie wersji na konsole zanim wydali wersje PC
Dlatego, że nie chcieliśmy zaczynać jednej rzeczy, zanim skończymy poprzednią.
50. Dlaczego tylko na Xbox`a 360, czyżby PS3 był zbyt skomplikowany?
Ma swoją specyfikę, i aby ją dobrze wykorzystać, trzeba się do tego przyłożyć. Ciężko jest robić dwie rzeczy na raz dobrze, ludzie nie są DualCore - na ogół;) Tym bardziej, że budujemy technologie specjalnie do każdej platformy.
51. Ile zajmie proces developingu gry, a może dokładniej portowania na X360?
Nazywamy to raczej adaptacją. Prosty porting nie zajmowałby nam tak dużo czasu. Prace planujemy zakończyć do końca tego roku.
52. Czy wersja kolekcjonerska na Xboxa będzie się czymś różniła od tej na PC?
Raczej nie będzie identyczna, choć niektóre elementy mogą się powtarzać (artbook np)
53. Ile MS im zapłacił?
Jeszcze nic, i obawiam się, że niekoniecznie coś nam zapłaci. Prędzej my odprowadzimy opłaty licencyjne od każdej wyprodukowanej sztuki.
54. Czy bede starali się uderzyć w przypadku osób które zawiedzione techniczną stroną wersji na PC będą chcieli przerzuć się na wersje konsolową?
Myślę, że część osób właśnie dlatego gra na konsolach, że gry na PC są wymagają więcej zachodu od strony technicznej. Dla tych osób wersja na Xboxa będzie w sam raz.
55. Czy cena na rynku polskim będzie równie atrakcyjna co w wersji pecetowej (79 zł przy średniej rynkowej 129 zł na nówki pecetowe)?
Myślę, że taki poziom cen nie jest możliwy, bo w przypadku konsol dochodzą opłaty licencyjne. Są też różne ograniczenia narzucane przez właścicieli platform. Niemniej zrobimy co w naszej mocy, aby cena była możliwie atrakcyjna i dostosowana do polskich warunków.
56. W ilu fps będzie chodzić wersja na X360 i do jakiego poziomu z peceta będzie najbardziej zbliżona pod kątem ustawień?
Takie informacje podamy bliżej premiery.
57. Czekałem na Powrót Białego Wilka, a oni uwalili projekt w zdaje się zaawansowanym stadium i środki przerzucili na dwójkę. Jakiekolwiek obiecanki w tym momencie będą zupełnie niewiarygodne.
Warto podkreślić w powyższej wypowiedzi "zdaje się"
58. Szkoda, bo sami ustawili się za City, Techlandem, People Can Fly, a nawet Reality Pump, którzy to gry na PS3 już w swoim portfolio mają. Po CDP spodziewałem się nieco więcej.
Srogi zawód to może spotkać, gdy plany i oczekiwania nie przystają do realnych możliwości. I właśnie tego chcemy uniknąć. Co do wspomnianych firm. Za nikim się nie ustawiamy i jakiekolwiek szeregowania nas nie interesują. Jak kogoś interesują może sobie ustawiać kolejność zupełnie dowolnie - na własną odpowiedzialność.
59. Czy zatrudniliście jakieś dodatkowe osoby z doświadczeniem w konwersjach PC ->Konsole, czy może uważacie że CD Projekt w aktualnym składzie jest sobie w stanie poradzić z tym zadaniem samemu?
Tak. Tak. Widzieliście np Johna. To jedna z osób specjalnie zatrudniona do tematu opracowania wersji konsolowej.
60. Czy szykujecie jakieś DLC, bonusy w pudełku etc. tylko dla posiadaczy wersji konsolowej?
Tak, ale będą one dostępne też dla posiadaczy wersji PC.
61. Jakie macie prognozy co do sprzedaży Wiedźmina 2 na Xboxa 360?
Mamy tylko wstępne wewnętrzne szacunki, których nie chcemy ujawniać.
62. Czy Redzi nie myślą nad swoistym remake Wieśka 1 nad REDEngine, przeznaczonym na konsole?
Rozmyślamy nad wieloma rzeczami i dziwnym by było jakbyśmy i o tym nie myśleli;)
63. Czy może będzie jakiś komiks jak w ME2 na ps3?
Niewykluczone.
64. Czy są planowane dodatki do X360 w rodzaju ciuchów dla awatara, albo tematów premium do Dasha?
Powiemy o tym bliżej premiery.
65. To tak jak z grafiką czy będzie epicka jak na dobryn PC
Będzie na pewno bardzo dobra, zwłaszcza jak na typowy poziom gier konsolowych, czy tak dobra jak na wypasionym PC, raczej nie. Ale na tyle dobra, żeby bez reszty wsiąknać w świat gry.
Na Wasze pytania odpowiadał Michał Kiciński. Zebrał i opracował Piotr Gnyp