Wrześniowe wyniki NPD - ogromny sukces Dead Island
NPD to amerykańska agencja badawcza, która co miesiąc podaje przybliżone wyniki sprzedaży gier wideo i sprzętu z tego segmentu na amerykańskim rynku. Spieszymy donieść, że we wrześniu ogromny sukces odniosło tam Dead Island: gra wrocławskiego Techlandu.
14.10.2011 | aktual.: 06.01.2016 11:53
Polska gra znalazła się na trzecim miejscu wśród najlepiej sprzedających się we wrześniu tytułów. Pierwsza dziesiątka wygląda tak:
1. Madden NFL 12 (Electronic Arts - 360, PS3, Wii, PS2, PSP)
2. Gears of War 3 (Microsoft - 360)
3. Dead Island (Deep Silver - 360, PS3, PC)
4. FIFA Soccer 12 (Electronic Arts - 360, PS3, Wii, PS2, PSP, 3DS)
5.NHL 12 (Electronic Arts - 360, PS3)
6. Deus Ex: Human Revolution (Square Enix - 360, PS3, PC)
7. Resistance 3 (Sony - PS3)
8. Lego Star Wars III: The Clone Wars (LucasArts - Wii, NDS, 360, 3DS, PS3, PSP, PC)
9. Call of Duty: Black Ops (Activision Blizzard - 360, PS3, NDS, Wii, PC)
10. Warhammer 40,000: Space Marine (THQ - 360, PS3, PC)
Na pierwszy miejscu dziwny amerykański sport, na drugim hitowe, kochane przez Amerykanów zwieńczenie ekskluzywnej xboksowej serii, a na trzecim, jak wspominałem, polska gra. Przed FIFĄ i Resistance 3. Szacunek.
Jak wyglądała sprzedaż sprzętu na tym rynku? Rzućcie okiem na listę:
1. Xbox 360 - 438 tysięcy sprzedanych sztuk,
2. PlayStation 3 - między 364 a 374 tysiącami sprzedanych sztuk,
3. Nintendo 3DS - 260 tysięcy sprzedanych sztuk,
4. Wii - 240,000 tysięcy,
5. Nintendo DS - 145 tysięcy.
Sytuacja jest więc unormowana. Xbox na czele, jak to zwykle w Stanach, na drugim PS3. Coraz lepiej radzi sobie 3DS, sprzedaż Wii na stałym poziomie.
Ogółem jednak obroty na rynku gier wideo w USA spadły w porównaniu do września poprzedniego roku o 6 procent. Niemniej - wyniosły 1,16 miliarda dolarów, a to ciągle mnóstwo, mnóstwo pieniędzy. Na razie kryzys raczej nam nie grozi.
[via Gamasutra]
Tomasz Kutera