World of Warcraft doczeka się wsparcia dla padów
Premiera Shadowlands to dobra okazja do wprowadzenia kilku udogodnień dla graczy, którzy lubią (lub muszą) grać inaczej.
Choć dokładna data premiery ósmego dodatku do niezwykle popularnego MMORPG ciągle nie jest znana (Blizzard celuje w ten rok, ale niewykluczone, że ze względu na koronawirusa mogą pojawić się pewne komplikacje), to już zaczęły pojawiać się pierwsze poważniejsze doniesienia dotyczące planowanych zmian, jakie przyniesie Shadowlands.
World of Warcraft: Shadowlands Cinematic Trailer
Oprócz kwestii fabularnych postanowiono rozszerzyć nieco możliwości kreatora postaci, ale zmian mają doczekać się też opcje graficzne, co jak na razie nie brzmi zbyt spektakularnie (zwłaszcza dla kogoś nie zaangażowanego w WoWa), ale jedna rzecz zdecydowanie napawa optymizmem. Wraz z wypuszczeniem Shadowlands World of Warcraft dołączy do swoich młodszych i nowocześniejszych kolegów, wprowadzając obsługę pada.
I jasne, w sieci jest masa poradników, co trzeba zrobić, gdzie kliknąć lub w którym miejscu zmienić kilka znaków, by dało się raidować za pomocą kontrolera (czy czegoś, co go przypomina), jednak teraz ulegnie to zmianie. Randy “Kaivax” Jordan, jeden z managerów społeczności Blizzarda, w poście na forum zauważa, że wielu graczy decyduje się na nieoficjalne rozwiązania i firma będzie chciała ułatwić im zabawę. Czytamy w komentarzu. To niewiele i nie doprecyzowano, które dokładnie kontrolery będą wspierane i jak będzie wyglądać gra w MMO na padzie. Są już oczywiście takie tytuły – wystarczy przypomnieć Final Fantasy XIV czy The Elder Scrolls Online, ale Blizzard wspomina jedynie o kontrolerze adaptacyjnym Microsoftu stworzonym i zaprojektowanym z myślą o osobach niepełnosprawnych.
W tym wszystkim warto również wspomnieć o Martinie Benjaminsie – użytkownik Twittera odkrył w plikach nowego dodatku, że w kodzie gry znajduje się odwołanie do sterowania na padzie.
Wszystko to wygląda ciekawie, a sam Blizzard coraz mocniej lubi się z padami – zaczęło się od Diablo III na konsolach, a czwarta część od samego początku będzie miała interfejs dostosowany do kontrolerów.
Bartek Witoszka