Wojna o Fallouta - Interplay wygrał pierwszą rundę
Pisaliśmy już trochę o pozwie Bethesdy przeciwko Interplayowi o prawa do Fallouta Online oraz do nowych wydań oryginalnych Falloutów (oraz kontrpozwie Interplaya, który podważa również prawa Bethesdy do marki jako takiej). Prawna batalia zaczęła się we wrześniu, zaś dopiero teraz zapadła pierwsza (ale bynajmniej nie ostatnia) decyzja sądu w tej sprawie.
Sąd odrzucił wniosek Bethesdy o nakaz wstrzymania prac nad falloutowym MMO i dalszej sprzedaży przez Interplay pakietów Fallout Trilogy czy Saga Fallout (która, według innego złożonego przez Bethesdę dokumentu sądowego, w zasadzie nie istnieje) do czasu rozpatrzenia sprawy.
Oznacza to, że, nawet jeśli Interplay sprawy nie wygra, to może starać się w nieskończoność ją przeciągać (ostatnio złożył np. wniosek o oddalenie sprawy, bo złożono ją w sądzie zajmującym się znakami handlowymi, a pozew dotyczy przede wszystkim rzekomego naruszenia umowy, a nie znaków handlowych). Jeśli ta taktyka okaże się skuteczna, może Bethesda zdecyduje się pójść na jakąś ugodę? Byłoby to chyba najkorzystniejsze dla graczy.