Wirtualni kierowcy w Grid 2 będą mieć olej i w silnikach, i w głowach
A gdyby tak komputerowi i konsoli kierowcy w grach wyścigowych nie byli tępymi kołkami, które bezmyślnie jadą od linii startu do linii mety? W Grid 2 nasi wirtualni przeciwnicy mają reagować na nasze zachowanie na torze.
Odpowiedzialny za Grid 2 Iain Smith wspomina o "dynamicznym elemencie" w zachowaniu Sztucznej Inteligencji na torze. Jeśli zbytnio zbliżymy się do wirtualnego kierowcy, ten może zmienić swoje typowe zachowanie polegające na jak najszybszym dojechaniu do mety. A to może wiązać się z porzuceniem planu dociskania pedału gazu do podłogi i skupieniu się na utrudnieniu nam jazdy - spychaniu czy próbach uderzenia naszego auta w taki sposób, aby to wykonało obrót.
O tym na ile AI w Grid 2 będzie rewolucyjna dowiemy się już 31 maja, kiedy gra trafi na półki sklepowe. Ładnie się o takich zachowaniach mówi w okresie przed premierą, a koniec końców różnica może nie być zbyt mocno wyczuwalna. Pamiętacie jakieś wyścigi, w których wirtualni przeciwnicy celowo Was taranowali? Destruction Derby się nie liczy.
źródło: PCGamesn
Paweł Winiarski