Wielka Brytania: współczesne strzelanki bardziej realistyczne niż specjalistyczne symulatory

Brytyjskie Ministerstwo Obrony ma problem. Właśnie odkryło, że dzisiejsze strzelanki są bardziej realistyczne niż "symulatory", z których korzysta armia Wielkiej Brytanii.

Wielka Brytania: współczesne strzelanki bardziej realistyczne niż specjalistyczne symulatory
marcindmjqtx

Obecnie żołnierze Jej Królewskiej Mości korzystają z "programu treningowego" Virtual Battlespace 2, stworzonego w 2007 roku przez studio Bohemia Interactive, twórców serii Operation Flashpoint. My, gracze, wiemy, co to oznacza. Wiemy, że 4 lata w świecie gier to wieczność i wiemy, że VB2 jest przestarzałe. Poza tym wiemy też, że Bohemia to nie są jacyś niesamowici deweloperzy, więc możemy powątpiewać w jakość tego produktu. My to wiemy.

Brytyjskie Ministerwo Obrony odkryło to teraz. Andrew Poulter, pracownik tamtejszego Laboratorium Naukowego i Technologicznego wspomina, że "w latach 80. i 90. symulatory tworzone dla armii były dziełami sztuki. Dziś zaś za 50 funtów można kupić komercyjną grę, która będzie o wiele bardziej realistyczna niż narzędzia, jakie wykorzystujemy".

Serio? Zaczynam naprawdę powątpiewać w jakość tego Virtual Battlespace 2...

Żarty na bok. Co w związku z tym zamierza zrobić brytyjskie Ministerstwo Obrony? Poulter zdradza, że planem jest kupienie odpowiedniej technologii od twórców gier i stworzenie symulatora takiego jak najnowsze produkcje, gdzie tylko czystą rozrywkę zastąpi się zwiększonym realizmem.

Cóż, powodzenia. Amerykanie też próbują.

[via Gamasutra]

Tomasz Kutera

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.