Wiecie, ile wynoszą koszty produkcji konsol?

Wyszło na jaw, że przy cenie 249 dolarów koszt produkcji jednego 3DS-a to tylko 101 dolarów. Myśleliście kiedyś nad tym, jak prezentuje się to w przypadku innych sprzętów do grania?

marcindmjqtx

Przy okazji premiery nowej konsoli japońskiego giganta oraz różnicy między ceną produkcji urządzenia a tym, ile sklepy każą sobie płacić za ostateczny produkt, postanowiliśmy pokazać Wam, jak kształtują i kształtowały się te zależności na przestrzeni ostatnich lat również w przypadku innych sprzętów. Dane to oczywiście tylko przybliżone kwoty, które bazują głównie na materiałach serwisów zajmujących się podobnymi zagadnieniami (jak chociażby iSuppli). Prawda w sieci bywa mniej lub bardziej wiarygodna, tym samym istnieje duża szansa, że dane mogą miejscami nie pokrywać się z rzeczywistością. Oczywiście łatwiej byłoby przygotować takie zestawienie, gdyby producenci chcieli podzielić się szczegółowymi informacjami, a nie operować abstrakcyjnymi procentami.

Obniżone koszty produkcji to w dużej mierze obietnice twórców, którzy dumnie informowali, że zredukowali cenę wyprodukowania urządzenia o 30%, 40%, a nawet 70%. W przypadku aktualnych, przybliżonych cen w USA staraliśmy się szukać konsol w jak najbardziej standardowych ofertach - bez dodatkowych gier, akcesoriów i kontrolerów ruchu.

Nazwa konsoli Koszt produkcji na starcie

Sony sporo dokładało do PS3 i dopiero po pewnym czasie konsola zaczęła przynosić zyski, Microsoft nie zbijał kokosów, ale sprzęt potrafił na siebie zarobić od samego początku. Z telefonami Apple'a sprawa jest trochę inna, bo komórki były początkowo dostępne tylko w dwuletnich abonamentach, w których wciąż kosztowały niemało. iPad był, jest i będzie drogi, a co najważniejsze zarabia na siebie podczas sprzedaży każdego modelu.

Paweł Winiarski

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomości360ps3
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.