Przy okazji premiery nowej konsoli japońskiego giganta oraz różnicy między ceną produkcji urządzenia a tym, ile sklepy każą sobie płacić za ostateczny produkt, postanowiliśmy pokazać Wam, jak kształtują i kształtowały się te zależności na przestrzeni ostatnich lat również w przypadku innych sprzętów. Dane to oczywiście tylko przybliżone kwoty, które bazują głównie na materiałach serwisów zajmujących się podobnymi zagadnieniami (jak chociażby iSuppli). Prawda w sieci bywa mniej lub bardziej wiarygodna, tym samym istnieje duża szansa, że dane mogą miejscami nie pokrywać się z rzeczywistością. Oczywiście łatwiej byłoby przygotować takie zestawienie, gdyby producenci chcieli podzielić się szczegółowymi informacjami, a nie operować abstrakcyjnymi procentami.
Obniżone koszty produkcji to w dużej mierze obietnice twórców, którzy dumnie informowali, że zredukowali cenę wyprodukowania urządzenia o 30%, 40%, a nawet 70%. W przypadku aktualnych, przybliżonych cen w USA staraliśmy się szukać konsol w jak najbardziej standardowych ofertach - bez dodatkowych gier, akcesoriów i kontrolerów ruchu.
Nazwa konsoli | Koszt produkcji na starcie Sony sporo dokładało do PS3 i dopiero po pewnym czasie konsola zaczęła przynosić zyski, Microsoft nie zbijał kokosów, ale sprzęt potrafił na siebie zarobić od samego początku. Z telefonami Apple'a sprawa jest trochę inna, bo komórki były początkowo dostępne tylko w dwuletnich abonamentach, w których wciąż kosztowały niemało. iPad był, jest i będzie drogi, a co najważniejsze zarabia na siebie podczas sprzedaży każdego modelu. Paweł Winiarski |