Widzieliśmy Killzone 3 w 3D i z Movem. Nowa jakość?

Widzieliśmy Killzone 3 w 3D i z Movem. Nowa jakość?

marcindmjqtx
14.02.2011 15:36, aktualizacja: 15.01.2016 15:46

W miniony weekend, dzięki uprzejmości Sony, mieliśmy okazję na własne oczy zobaczyć, jak Killzone 3 prezentuje się w trójwymiarze i z wykorzystaniem Sharp Shootera, plastikowego kontrolera do PlayStation Move. Wczoraj zadawaliście pytania, dzisiaj na nie odpowiadamy.

Na większość pytań dotyczących Killzone 3 samego w sobie odpowiada nasza recenzja. W poniższym tekście koncentrujemy się na wrażeniach płynących z trójwymiaru i zabawy Sharp Shooterem. Jeśli chodzi o czas długości kampanii, Konradowi przejście całości na normalnym poziomie trudności zajęło niecałe 5 godzin - przy około 170 zgonach.

Killzone 3 w 3D franek: Czy podczas grania w 3D nie patrzy się na grafikę? Patrzy się jak najbardziej, w końcu 3D nadal jest świeżą sprawą i zwraca się uwagę na to, jak gra wygląda i co jest głębiej, a co bliżej. Tak czy siak, Killzone 3 wygląda świetnie, trudno Guerilla Games tego odmówić.

W porównaniu z gramy 3D jakie Sony pokazywało nam w czerwcu, głębia trójwymiaru w Killzone 3 jest widoczna i nie da się jej nie zauważyć. W Gran Turismo 5 nadaje tylko pewną lekkość samochodom, ale w grze Guerilli jest wykorzystywana w dużo większym stopniu. Jeśli jednak wyobrażaliście sobie, że będziecie się uchylać przed nadlatującymi na Was wirtualnymi pociskami, to niestety - to jeszcze nie to.

fix_poland: Czy zauważa się spadki płynności ? Po włączeniu 3D spadki płynności są zauważalne, tekstury potrafią się doczytywać później i niemiło wskakiwać na oczach gracza.

W oczy rzuca się mocno jeszcze jedna różnica - obraz w 3D jest sporo ciemniejszy. Więc jeżeli Wam to przeszkadza, musicie pobawić się ustawieniami swojego telewizora.

gta: czy 3D jest też na multi? Konrad: tak, grałem z włączonym 3D w demo dla wielu graczy. Trójwymiar był widoczny, ale nie czułem, aby wpływał na widoczność w jakikolwiek, pozytywny czy negatywny, sposób.

simon_x: Czy według Was warto dla doznań jakie oferuje ta gra i ogólnie ta technologia kupić tv 3D? Jeśli masz w miarę świeży telewizor - absolutnie nie. Jeżeli jednak planujesz zakup nowego sprzętu, to zapłacenie tego tysiąca-dwóch złotych więcej za możliwość grania w trójwymiarze wydaje się być całkiem niewygórowaną inwestycją na przyszłość.

oceani815: Ile wybuliliście za telewizor. Jaki model i czy polecacie? Telewizor jaki udostępniło nam Sony to 46-calowa Bravia H8X, której cena rynkowa to około 6 tysięcy złotych. Czy polecamy? Jeśli masz salon wystarczająco duży na 46 cali, to czemu nie.

cichociemny: Czy ktoś noszący na co dzień okulary może grać i jak długo? Konrad: okulary 3D dostarczone przez Sony są duże i powinny pasować do większości zwyczajnych oprawek. Jeżeli masz wyjątkowo duże, fikuśne okulary, mogą być problemy. Para oprawek na nosie potrafia ciążyć, więc niestety nie jest to najwygodniejsze na świecie rozwiązanie - bardzo często trzeba poprawiać, wyrównywać, aby odciążyć nos.

strajker92: Czy po pewnym czasie zaczyna boleć głowa od 3D? dead.space: Efekt w ktory da sie grac caly tydzien czy taki co jakis czas bo fajne ale tylko na poczatku? Trudno powiedzieć. Większość z nas miała tego efektu dość po pół godzinie i musiała robić sobie przerwę. Konrad grał sam dłużej i narzekał, że bolała go głowa - trzeba więc zerwać z dawnymi przyzwyczajeniami i robić sobie częstsze przerwy podczas gry.

Noszenie specjalnych okularów nie jest najwygodniejsze na świecie, na dodatek trzeba ciągle pilnować się, aby siedzieć bezpośrednio naprzeciw czujnika, bo obraz się rozjeżdża. Nerwowe ruchy głową również nie są wskazane.

vaderpl: Czy podczas załatania Killzone na 3d trzeba instalować grę na nowo lub wywalać patch 3d by powrócić do 2d? Nic nie trzeba instalować. Wchodzisz w opcje gry, włączasz 3D i gotowe. Niestety jeśli chcesz 3D wyłączyć, musisz wrócić do menu konsoli i uruchomić grę jeszcze raz

złoty_: Czy bolała głowa od patrzenia na 3d czy np od okularów? Niestety, patrzenie na obraz wyświetlany w 3D bez okularów to żadna zabawa. Wspólne posiadówy w większym gronie bez odpowiedniej liczby okularków odpadają.

raps: Czy 99% graczy dużo straci nigdy w życiu nie grając w Killzone 3 w 3D? W żadnym wypadku. Killzone 3 to nadal bardzo tradycyjny FPS powstający z myślą o zwyczajnych telewizorach. Na gry na serio wykorzystujące możliwości trójwymiaru przyjdzie jeszcze trochę poczekać. To miły dodatek, nie wyprawa do zupełnie innej galaktyki.

Killzone z Sharp Shooterem cooler: Czy Sharp Shooter jest solidnie wykonany? Konrad: Całkiem. Jak na plastikową zabawkę skręcony jest sporą liczbą metalowych śrubek. Jest też przyjemnie ciężki, dzięki czemu pewnie leży w dłoniach. Mimo odrobinę odpustowego wyglądu, czuje się, że to porządnie wykonany sprzęt, a nie zabawka z jarmarku. Jedynie cyngiel mógłby być solidniejszy, bo na pierwszy rzut oka wygląda na najbardziej zagrożony element karabinka.

Paweł: Czaruję czasami stelażem do Wii Remote i nie jestem z niego przesadnie zadowolony. Za to Sharp Shooter dał mi masę frajdy - jest ciężki, pewnie leży w dłoniach, świetnie sprawuje się kolba (można odpowiednio oprzeć broń o ciało). Samo strzelanie to już kwestia przyzwyczajenia, ale zabawa jest przednia. Gdyby tylko nie ten odpustowy, czerwony kolor.

dzikikubon: Powiedzcie mi proszę, raz: jak się gra na tym karabinku, jest intuicyjny? Bardzo. Do wykorzystania Sharp Shootera potrzebny będzie zarówno PS Move, jak i subkontroler Navi (proponujemy rzucić okiem na zdjęcia, żeby zobaczyć, jak to wygląda po złożeniu). Strzela się oczywiście cynglem. Do poruszania się służy gałka analogowa, do rozglądania zaś: ruchy karabinem. Tak samo, jak w przypadku samego Move'a: delikatne pozwalają na celowanie w obrębie statycznego ekranu, bardziej gwałtowne zaś: na obracanie się. To tak w dużym skrócie. Brzmi to być może skomplikowanie, ale jest naprawdę proste i dosłownie po trzech minutach gry większość problemów ze sterowaniem znika. Aha - Sharp Shooter jest też o wiele wygodniejszy i bardziej precyzyjny od samego Move'a.

rzarvior: czy podczas grania sharp shooterem świecąca kulka mova przed oczami nie rozprasza, szczególnie jak ma się okulary 3d ? Rozpraszać nie rozprasza, ale jest widoczna. Bardziej niż jej obecność "przed oczami" potrafi wkurzać zresztą to, że... odbija się w telewizorze. Ale to szczególiki, nie wpływające na jakość zabawy.

hardcoregamer: czy jest możliwość grania z włączonym naraz 3D oraz ps move, a jeśli istnieje taka możliwość to czy podczas wymachiwaniem movem zanika obraz 3D?

Jak najbardziej 3D działa w połączeniu z Movem i obraz nie zanika. Trzeba tylko pamiętać, aby siedzieć bezpośrednio przed środkiem telewizora.

Wnioski końcowe robito: Jak siebie oceniacie z okularami 3D i Move'em w ręku po ujrzeniu się w lustrze? Kurcze, ale jesteśmy przystojni.

Redakcja

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)